6 februari 2014

DIY: Het leven is een feestje...

... je moet alleen zelf de slingers ophangen! Dus om dat maar even héél letterlijk te nemen, haha...
Bij mijn uitwerking van de tweede opdracht van de happychallenge stond als tip: "Probeer je droom voor je te zien, dan lijkt het haalbaarder!" Mocht je hebben gedacht dat dat onzin was, dan ben je daar nu hopelijk wel vanaf. De opdracht van deze week is namelijk: visualiseer je dromen.
Ik heb al een tijdje het idee om een variatie op een visionboard te maken. Want ja... waardebordjes én een visionboard is iets teveel van het goede. Door deze opdracht kan ik het niet langer uitstellen, haha, komt goed uit! Kijk je mee naar deze inspirerende slinger? 


Wat je nodig hebt:
- Evt. tijdschriften
- A4'tjes
- Liniaal
- Schaar
- Lijm
- Wol

Hoe je te werk gaat:
1. Zoek plaatjes op Pinterest/WeHeartIt/Google en print ze uit, of zoek plaatjes in tijdschriften.
2. Knip uit A4'tjes je vlaggetjes daar is dus de liniaal voor. Dit kun je natuurlijk zo klein of groot doen als je wil, ik heb 3 vlaggetjes per A4'tje geknipt. Teken ongeveer 2 cm onder de bovenkant een lijn, hiermee maak je de vlaggetjes dadelijk aan het lijntje vast.



3. En nu is het een kwestie van knippen en plakken, het leukste gedeelte! Knip je plaatjes uit en plak ze op de vlaggetjes (behalve het bovenste gedeelte dus) zoals je wil.
4. Als je het meest tijdrovende gedeelte hebt gehad kun je het geheel af gaan maken. Vouw het bovenste gedeelte van het vlaggetje om naar achteren en smeer lijm in de holte. Hier plak je de wol in. Lijm dan ook de rest van het 'overtollige' stukje vast aan de achterkant van het vlaggetje. Herhaal dit net zo vaak tot al je vlaggetjes aan het lijntje zitten.

TIP: Het is ook leuk om aan de bovenkant of aan de zijkant van je vlaggetjes een extra randje te maken en te beschrijven met quotes. Ik heb dit echter niet gedaan omdat mijn hele waardebordjes daar al vol mee staan.

En dan is het klaar! Vier stappen lijken heel weinig, maar ik ben er toch wel een paar uur mee bezig geweest, haha. Wat ik overigens niet erg vond, ik vind het erg leuk om weer te knutselen!
En uiteindelijk ziet het eruit zoals op het plaatje hieronder  de happychallenge is niet alleen goed voor blijheid, maar ook voor inspiratie én een superleuke kamer. :)

Vind je ook niet dat mijn waardebordjes heel symmetrisch hangen?


Ik zal de mijne trouwens even iets beter laten zien! Ik heb per vlaggetje een soort thema gekozen. Hierboven zie je de eerste twee. De linkse daarvan had ik eigenlijk niet zo gepland, pas toen ik de plaatjes had uitgeprint zag ik dat ze wel heel erg bij elkaar pasten. Ik vind dit vlaggetje iets uitstralen van zelfvertrouwen en goed in je vel zitten, iets wat ik graag wil bereiken (niet dat ik nu niet goed in m'n vel zit, maar... nou ja, dan moet je het artikel over mijn droom maar lezen, haha).
Rechts zie je mijn toekomstige huisje... deel 1. Ja, ik wil graag een huis vol inspirerende quotes en een recept op mijn keukenmuur (en dat is inderdaad de oude kamer van Lisanne, haha)

Hieronder nummer drie en vier. Drie is de enige waarvoor ik tijdschriften heb gebruikt, want ik kwam plaatjes te kort door het ongeplande vlaggetje hierboven, haha. Het is een soort motivatie voor gezond maar lekker eten, maar ik vind de kleurtjes ook gewoon heel vrolijk. :D
Gek genoeg kon ik bij mijn droom, het vlaggetje ernaast, de minste plaatjes bedenken. Want ja... een creatieve (schrijvende) baan, wat moet je daar nu mee? In ieder geval, je ziet dus een typmachine, voor het schrijven en omdat ik die gewoon heel graag wil. Het tijdschrift, de bloggende vingers en mijn nieuwe camera spreken voor zich neem ik aan!



Het volgende vlaggetje is dus deel twee van mijn perfecte Xenos-huisje. Woorden op de trap vind ik echt super, en natuurlijk moet die trap wel gevuld zijn met boeken! De woonkamer vond ik er gewoon heel schattig uitzien met die tekst zo.
Daarnaast zie je een vlaggetje met een boek, een concert en familie en vrienden. Omdat je gewoon lol en liefde moet hebben in het leven. :)

Ik weet dat ik niet een schrijvende baan (dat klinkt heel raar) én een eigen tea room kan hebben, maar weet je hoe vaak ik hierover dagdroom? Zo'n schattig cupcakeshopje of een restaurantje met twee tafels waaraan mensen kunnen high tea'en, zo leuk!
Tot slot mijn reisvlaggetje: de metro van Parijs en de Eiffeltoren, de Big Ben in Londen, de skyline van New York, carnaval in Rio de Janeiro en kerstmis in Disneyland. Om maar een deel te noemen van wat ik graag nog wil zien!


Ga jij deze vrolijke slinger ook maken?



Powered by 







Misschien vind je dit ook leuk:
     De happychallenge: ik doe mee!                 Always chase your dreams! (+ how to)