26 maart 2014

M(u)y diary: Week 11 en 12

Mijn diary komt normaal op zondagmiddag online, maar deze week is hij wat verlaat. Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen! Lees hier wat ik de afgelopen twee (eerder tweeënhalf dus) weken heb gedaan. :)



De eerste maandag, meer dan twee weken geleden alweer, was de eerste schooldag na een week vakantie. Desondanks was ik nog steeds heel vrolijk, én het was nog steeds zulk lekker weer! Toen ik thuiskwam ging ik dus eerst even lekker zitten lezen in de tuin, ik las Kom niet dicherbij uit voor een recensie op chicklit.nl. En ik spotte het eerste lieveheersbeestje van het jaar! :) Lieff, maar z'n schaduw was wel een beetje creepy, haha.



Ik was een beetje in een fotobui, dus mijn bakje sinaasappel en banaan moest er ook aan geloven. Ik vond deze foto wel leuk, lijkt net of er engelenlicht op schijnt, haha. Ik varieer de laatste tijd iets meer met fruit (eerst at ik alleen maar appels) en krijg mijn liefde voor sinaasappels van vorig jaar terug! Ik bleef gewoon lekker in de tuin Spaans zitten leren.
's Avonds werd muymaaike.nl gereviewd door medebloggers in #blogpraat! Dat is een wekelijkse twitterchat op de maandagavond en eens per maand wordt er kritisch gekeken naar drie blogs. Ik had me hiervoor opgegeven en heb heel veel goede tips en leuke complimentjes gehad! :) Dit was trouwens het Excel-verslag, ik kon heel handig alles nog eens teruglezen. Van Spaans leren kwam niet zoveel meer terecht...



Ik maakte ook maar meteen even Goodreads aan, voor als je me wilt volgen: hierr. Moet nog wel even aanwennen om dat te updaten trouwens.
Dinsdagmiddag keek ik nogmaals About Time, omdat ik de eerste keer niet zo goed een mening kon vormen. Oh, en we hadden huge appels, kon het niet laten om er een foto van te maken, haha. Je ziet het niet zo goed, maar hij is echt enorm.  Zo groot en toch lekker! 's Avonds schreef ik een recensie van de film, een blogje en de tekst voor mijn aardrijkskunde presentatie.



Oh ja, en er zat een gewonnen boek voor me bij de post. Mijn ouders vragen zich altijd af waarom ik zoveel win, haha. Ik vind het helemaal niet erg om zo vaak post te krijgen! ;) Dit boek lijkt me heel interessant, niet zozeer (of eigenlijk helemaal niet) omdat ik geïnteresseerd ben ik topsport maar het gaat ook over wat het openstellen van je geest met je lichaam doet en over zijn persoonlijke verhaal, etc.
Woensdag keek ik de nieuwe PLL in mijn tussenuren. Spannend, maar zó vaag! Ik snap er steeds minder van en zeker nu het is afgelopen (nu ik dit typ tenminste).



's Middags moest ik werken, er kwamen een heleboel nieuwe boeken binnen bij de bieb waaronder Miss Verstand (klik voor mijn recensie)! Mocht je 'm ook willen lezen, hij ligt er nu dus, het is een Sprinter. :) Ik hielp thuis met koken en 's avonds maakte ik mijn profielwerkstuk helemaal af.
Donderdagmiddag begon ik met Glee. Daar word ik normaal heel blij van, maar de stukjes over Cory Monteith gaven me bijna kippenvel en het einde was ook niet helemaal happy... Ik leerde Nederlands in het zonnetje in de tuin, blogde even en 's avonds was de finale van WIDM. Achteraf was ik vooral héél gefrustreerd omdat we nog een week moesten wachten. Vorige keer wist je tenminste nog de verliezer, maar nu helemaal niets!



Profielwerkstuk ingeleverd! Er viel echt een last van mijn schouders af. De rest van de vrijdag heb ik vooral aan school gewerkt, en tussendoor ook even bij de bieb.
Zaterdag was ik de hele dag bij opa en oma omdat opa jarig was geweest. Gezellig! We maakten een broodje gezond en dat moet ik dus echt vaker doen.



Toen we nog even naar de speeltuin gingen met mijn kleine nichtje, heeft mijn zusje een paar foto's van mij gemaakt om naar Blog Society te sturen voor bij het interview. Altijd leuk om even wat nieuwe foto's te hebben! Mijn vorige profielfoto van Facebook was van eind 2012, haha. Nou doe ik ook niet zo heel veel met Facebook, maar toch.
Zondag was een heel productieve dag voor een zondag, al zeg ik het zelf! Heel veel aan school gedaan en 's avonds schreef ik me in voor de site waarop je naar kamers in Amsterdam kunt zoeken. Het is vrijwel zeker dat ik daar ga studeren maar het komt nu toch wel heel dichtbij. Spannend! Maar ook leuk natuurlijk. :D



Dit is de zonsondergang van die zondag. Pretty! 's Avonds kookte ik ook. Ik kocht krieltjes en zei tegen mijn moeder dat ik het kruidenkastje wel even zou plunderen. Dat nam ik heel letterlijk, haha. Maar het resultaat was lekker!



De rest van de week bestond vooral uit leren en daar heb ik dus ook maar heel weinig foto's van (leerboeken zijn nu eenmaal niet zo boeiend). Van maandag t/m woensdag heb ik er maar twee: het was de 100e aflevering van Glee (superrrrvrolijk) en de seizoensfinale van PLL (shocking). Kon ik niet missen! 



Donderdag begon mijn toetsweek. En donderdag was natuurlijk ook de finale van WIDM! Ik had niet echt een keuze gemaakt voor Susan of voor Sofie, dus was dan ook niet enorm blij of verbaasd dat Susan het was. Ik vond het knap dat (bijna) niemand d'r verdacht tot het einde, maar er waren niet heel originele mollenstreken of zo.



Van zaterdag heb ik juist weer echt ontzettend veel foto's. 's Ochtends las ik De zwerftocht van Belcampo uit voor school. Niet echt erg om te lezen, maar 0,0 actie. Als lunch hadden we burgers van zongedroogde tomaat. Ik vind zongedroogde tomaat echt geweldig lekker en deze burgers waren dan ook eh, tja, goddelijk vind ik altijd zo'n stom woord, maar je snapt wat ik bedoel! (toch?)



's Middags lekker op bed geleerd met een nieuwe waxmelt in mijn brandertje! Dit is de perzikgeur van de Action en hij ruikt echt zo lekker zoet! Ik had de deur van mijn kamer openstaan, dus 's avonds rook je het nog door het hele huis, haha. Het regende trouwens keihard, maar toen het droog was, wandelde ik nog even een rondje met mijn zusje. Ik heb vaak geen zin om gewoon een stukje te gaan lopen, maar als ik het doe vind ik het toch wel heel erg lekker.



Mijn zusje wil haar Engels bijspijkeren door tv-series te kijken en raad eens wie het niet erg vindt om mee te kijken? Juist. Deken + thee + lampionnetjes + zusje + eerste afleveringen Glee = <3
De volgende foto is van zondag: treinselfie! Ik zat helemaal bij de deur, dus niemand keek me bevreemd aan, haha. (wat heb ik trouwens een kleine ogen op deze foto) Ik had nog een dagkaart van Kruidvat liggen die maar t/m de 23e geldig was. Misschien niet helemaal goed voor mijn leergedrag om hem nog te gebruiken, maar ik deed het toch. Ik bezocht vriendinnen die ik van afgelopen zomervakantie ken, was heel gezellig!



We bakten framboosvanillecupcakes en ik dacht dat ik er best voorzichtig mee had gedaan onderweg, maar zie rechts het resultaat toen ik thuiskwam... Oeps.



Maandag en gisteren had ik nog toetsen. Ik droeg mijn leuke vraagtekenring, leek me wel toepasselijk! Rechts zie je trouwens een fietsenhok, ja. Omdat het deprimerend is als je tot zó laat op school zit dat alle fietsen al weg zijn. Van gisteren heb ik geen foto's, maar ik was happy omdat mijn toetsweek voorbij is! Nu heb ik geen toetsen meer tot aan de examens, op een Spaans mondeling na. Kan ik me ook weer lekker op mijn blog richten. Yay! :D

Ik hoop dat jullie het toch nog leuk vonden om te lezen, haha. Heb jij leuke weken gehad?



You're never fully dressed without a smile :)




Misschien vind je dit ook leuk: