1 november 2014

De leukste blogposts van de afgelopen tijd

Soms heb ik van die dagen dat ik vol zit met ideeën voor artikelen, maar dat er alleen maar prut uit mijn vingers komt als ik ervoor ga zitten. Dan kraam ik een heleboel onzin uit, waarbij ik mezelf om de zin tegenspreek, en ga ik heel filosofisch doen en zo. Oftewel: dan ben ik niet in staat om een fatsoenlijke blog te schrijven. En gisteren was dus zo’n dag. Gelukkig zijn er een heleboel blogger bij wie het wel gelukt is om iets moois te produceren, vandaar dat ik vandaag 10 van de leukste, schattigste en handigste blogpost deel die ik de afgelopen tijd heb gelezen, om november goed te beginnen. Misschien ken je ze al, maar misschien ook niet. In ieder geval: enjoy!

Bron afbeelding: Alan Levine via Flickr

Eigenlijk vind ik elke blogpost van Audrey (met wie ik ook de Dare to wreck-challenge doe) geweldig geschreven, maar dit artikel is óók nog eens heel herkenbaar. Ik dacht er toevallig vanmiddag nog aan, toen ik de nieuwsbrief kreeg met daarin een linkje om je op te geven voor volgend jaar. Maar eh, nee dus. Vooral door punt 3 zou ik er echt in de eerste rond uitgekickt worden (wat zeg ik? Ik zou niet eens door de selectie heen komen!).

Een heel erg lang artikel, maar ook heel erg nuttig! Ik heb me een aantal weken geleden ook maar eens aan Instagram gewaagd (@muymaaike) en ik moet toegeven dat mijn foto's meestal niet zo heel erg mooi zijn. Ik betwijfel ook of ik ooit zulke mooie foto's met mijn iPhone zal kunnen maken als in dit artikel, maar wie weet!

Hoewel ik dit onderwerp eerlijk gezegd een beetje vermijd op mijn blog, vind ik dit artikel zeker het delen waard. En eh, verder heb ik er niets over te zeggen. Gewoon even lezen.

Oké, ik geef het toe, alleen al om de titel vind ik dit een leuk artikel. Maar als de inhoud niet ook goed zou zijn, zou hij hier natuurlijk niet tussen staan. Er zijn tegenwoordig miljoenen blogs en er komen er dagelijks ook ontzettend veel bij, dus de kans is groot dat jij een blog hebt of nog wil beginnen. Dagmar geeft tips!

Tja, wat moet ik hier nu over zeggen? Iris zet haar konijn regelmatig in de spotlights op haar blog (klik even door naar "Tagged: Bunny von D") en zorgt daarmee voor mijn dagelijkse dosis schattigheid. Ik heb eigenlijk nooit een konijn willen hebben, maar bij het zien van dit soort filmpjes begin ik daar toch ernstig aan te twijfelen.

Ik heb op het laatste nippertje besloten om dit jaar (alweer) niet mee te doen aan NaNoWriMo, maar Liz doet dat wel en deelt haar beste tips. Dus mocht je deze maand 50.000 woorden gaan schrijven... Misschien wel handig! Oh, en succes, niet te vergeten. :)

Dit artikel is uiteraard niet compleet zonder een mindstyleblogje van Hester, in dit geval over ambitie en bewijsdrang. Ik vind het super om een kijkje in haar gedachten te nemen (dat klinkt een beetje creepy) en vervolgens zelf over het onderwerp na te denken.

Expeditie Robinson volg ik niet, maar Expeditie BoekBlogginson wel! Emmy schrijft een variatie op het tv-programma, met boekbloggers in de hoofdrol. Maar eh, neem er wel even de tijd voor, want er staan inmiddels al 14 delen online, haha.

Hmm, er staan wel heel veel artikelen met tips in dit lijstje, hè? Maar ja, die zijn ook gewoon superhandig. Femkes droombaan is om te werken bij een tijdschrift, en ze daar zet ze zich keihard voor in. Voor lezers met eenzelfde droom (zoals ik), heeft ze een artikeltje getypt.

Beslissingen. Tja. Iedereen maakt ze, elke dag. En misschien zouden we er eens iets meer over na moeten denken, zoals Hester Anne doet. Daarnaast is dit tekstje voor mij heel inspirerend!

Bezoek jij ook zoveel blogs? Zo ja, wat is jouw favoriete artikel van de afgelopen week?



Writing means sharing. It's part of the human 
condition to want to share things - Paulo Coelho


Misschien vind je dit ook leuk: