26 juli 2014

25 random facts about me

Een tijdje geleden maakten veel bloggers bij wijze van een soort tag, een filmpje of artikel met 50 random feitjes over zichzelf. Het leek me leuk om dat ook een keer te doen! Ik kan alleen geen 50 feitjes over mezelf verzinnen, dus voorlopig houd ik het even bij de 25, haha, wie weet binnenkort nog wel een deel! In ieder geval: als je allemaal dingen over mij wil weten die heel random en onbelangrijk zijn, lees dan vooral verder. :)


1. Ik ben 1,77 meter lang.

2. Ik eet het liefst (bijna) alles met een lepel. Het is nogal tegen de ongeschreven regels om niet met mes en vork te eten, maar ik vind lepels zwaar ondergewaardeerd. Beetje jammer dat je ze nooit krijgt in een restaurant, haha.

3. Nu we het toch over rare eetgewoontes hebben: ik eet altijd een hele appel op, inclusief klokhuis. Wel zonder pitjes trouwens.

4. Ik schrijf verjaardagskaartjes altijd helemaal vol, aan beide kanten. Ik vind het altijd moeilijk om te bedenken wat ik moet schrijven, maar als ik eenmaal begonnen ben, kan ik niet meer stoppen, haha.

5. Mijn zusje en ik hebben heel lang een abonnement gehad op de Donald Duck. Guilty pleasure: af en toe lees ik nog steeds het stripje op de achterkant van de nieuwe Donald Duck als ik moet werken in de bieb.

6. Ik vind het heel irritant als mensen bijvoorbeeld werkwoorden verkeerd spellen of grammatica verkeerd gebruiken. Als-/dan-fouten en zij-/hun-fouten verbeter ik altijd als ik mensen goed ken en als ik ergens 'ik besef me' o.i.d. lees moet ik heel even slikken.

7. Ik praat met een Gooise r. Geen idee hoe dat komt, want ik woon in Gelderland en dat vind ik één van de vier provincies waar de mensen het minst met een accent praten, maar ja, haha.

8. Ik kan niet lang door mijn neus ademen, ik adem altijd door mijn mond.

9. Wat andere vrouwen met schoenen en tassen hebben ('je kunt er nooit genoeg hebben'), heb ik met sokken en pyjama's. Ik heb zebrasokken, pandasokken, uilensokken, konijnensokken, een cupcakepyjama, koeienpyjama, Minnie Mouse-pyjama, etc. Vind ik leuk.

10. Als ik me op mijn gemak voel bij mensen, deins ik er niet voor terug om lekker hard (en vrij vals) te gaan zingen. De afgelopen twee dagen heb ik bijvoorbeeld alleen maar Frozen-liedjes gezongen, haha.

11. Mijn favoriete seizoen is de winter, hoewel ik de lente ook leuk vind. Maar zodra het boven de vierentwintig graden komt, vind ik het al snel te warm.

12. Ik vind kevers en eenden (die auto's dus) superschattig, maar ik kan ze nooit uit elkaar houden.

13. Ik kan echt geen accenten nadoen - de accentenchallenge zou een ramp zijn voor mij.

14. Ik ben in mijn leven twee keer geopereerd, één keer aan mijn amandelen en één keer aan mijn enkel, nadat ik hem had gebroken met trefbal (ja, echt). Van die laatste keer heb ik nog steeds een litteken.

15. Ik heb gaatjes in mijn oren, maar ik draag bijna nooit oorbellen. Eigenlijk vergeet ik de laatste tijd sowieso heel vaak sieraden om te doen.

16. Ik ben echt niet sportief. Skeeleren, schaatsen, zwemmen en kanoën vind ik leuk, maar je maakt mij echt niet blij met een andere sport.

17. Als ik moet niezen, doe ik dat meteen heel vaak achter elkaar.

18. Ik ben nogal onhandig, ik stoot mijn teen echt heel veel vaker dan gemiddeld.

19. Ik ben opgegroeid in een dorp, maar ik word blij als ik in een stad ben.

20. Ik ben echt niet bang voor spinnen, muizen etc. en ik voel me heel schuldig als ik per ongeluk een vliegje of een mug heb vermoord.

21. Ik lig meestal heel lang wakker vóór ik in slaap val, ik lig eerst heel veel te piekeren en woelen en zo.

22. Ik kan niet uitslapen. Vroeger wel, maar ik zet tegenwoordig vaak de wekker omdat ik het fijn vind om een hele dag te hebben, en omdat mijn lichaam daar nu aan gewend is word ik in de vakantie meestal ook gewoon om 8 uur wakker uit mezelf. Wat niet betekent dat ik dan ook meteen ga aankleden overigens, haha.

23. Ik zet mijn wekker meestal precies 8 uur na het tijdstip waarop ik ga slapen.

24. Ik ben heel slecht in dingen weggooien.

25. Ik drink of heel veel, of heel weinig. Er zijn dagen dat ik compleet vergeet om te drinken, maar als ik eenmaal een flesje water heb, drink ik het meteen helemaal leeg en blijf ik het maar bijvullen.

Meer feitjes lezen? Er staan er ook nog 12 op de "About me"-pagina!

Herken jij je in één van deze feitjes?



The reality of what we really are is often times found in the 
small snips, way down at the bottom of things - Jean Shepherd


Misschien vind je dit ook leuk: