21 november 2014

Dare to wreck #6: Herfsttaferelen, dromenvangers en vierletterwoordengekte

Whoop, deel 6 van Dare to wreck alweer! Mijn boekje begint steeds dikker te worden én steeds minder goed dicht te kunnen, wat superleuk is om te zien (maar wel iets minder handig is). Voor degenen die niet weten waar dit over gaat: elke twee weken voeren Audrey, Marlot en ik drie willekeurige opdrachten van onze Wreck this journals uit, en vervolgens doen we verslag op onze blogs. Deze week onder andere een kunstwerk van blaadjes en een dromenvanger van dromen, dus klik snel verder!


Opdracht #1: Plak bladeren en andere gevonden voorwerpen
Audrey had echt de perfecte timing met het prikken van deze opdracht! De bladeren vliegen je letterlijk om de oren in deze tijd van het jaar, dus ging ik op een middag vol goede moed op weg naar het park om ze te verzamelen. Maar onderweg kwam ik tot de ontdekking dat ik nog veel meer dan blaadjes kon gebruiken: ik nam ook wat takjes en mos mee en kwam zelfs in de verleiding om een rondslingerende paddenstoel mee te nemen, maar dat leek me bij nader inzien toch niet zo'n goed idee. Datzelfde geldt overigens ook voor de hondendrollen, sigarettenpeuken, lege blikjes en mandarijnenschillen op straat - maar maak je geen zorgen, dat heb ik ook niet overwogen. Vervolgens liep ik het park in om de rest van het materiaal te verzamelen. Ik werd nogal raar aangekeken door drie jongens die op een bankje zaten te blowen én een schattig konijntje dat verlegen weghupste toen ik een foto wilde maken, maar ik voelde me weer helemaal alsof ik een herfsttafel ging maken met mijn moeder en zusje. En de missie is geslaagd, want ik kwam met een volle tas thuis. Vooral de bladeren van de esdoorn (dat heb ik opgezocht hoor, haha, ik ben niet zo'n bomenkenner) vond ik heel mooi, maar bleken achteraf niet heel praktisch.
Afijn, nu vraag je je vast af: wat is er met dat mos en die takjes gebeurd? Ja eh, die heb ik dus niet gebruikt. Het is iets anders gelopen dan ik van tevoren in mijn hoofd had, maar zo vind ik het eigenlijk ook wel tof - dat de lijm overal zit moet je dan maar even negeren. Ik vraag me alleen af of die bladeren ook gaan rotten...

Opdracht #2: Een bladzijde voor woorden van vier letters
Ik was zelf degene die deze opdracht prikte en ik was er eigenlijk heel blij mee, want ik vind het een heel leuke opdracht. Vond, bedoel ik. Ik ging als volgt te werk: eerst schreef ik allemaal woorden van vier letters in een notitieboekje, vervolgens wilde ik die gaan overschrijven. Maar ik had één ding over het hoofd gezien: als je eenmaal vierletterwoorden moet verzinnen, kun je er niet meer mee stoppen. Ook nadat ik mijn boekje had neergelegd bleef ik onbewust nog woorden verzinnen, en ik kon niets lezen of schrijven zonder dat ik op het aantal letters ging letten. Aan het eind van de avond werd ik echt hélemaal gek van mezelf - bestaat er al een naam voor de vierletterwoordengekte?
Ook het uitwerken ging niet helemaal zoals gehoopt: dit is eigenlijk de enige opdracht die ik opnieuw zou willen maken. In fact, toen ik ongeveer op de helft was bedacht ik hoe ik het beter had kunnen doen, maar toen was het te laat. Ook kon ik de linkerpagina helaas niet doen, want die moet er ooit nog uit om 'per ongeluk' te verliezen. Nou ja, ergens is de pagina nog wel vrolijk, dus daar moet ik het maar mee doen. :)

Opdracht #3: Schrijf één woord steeds weer op 
Bij deze opdracht was ik het meest (positief) verrast van het resultaat, en daar moet je altijd mee eindigen, toch? Ik vond het nog vrij moeilijk om een woord te verzinnen, want het moest natuurlijk een leuk woord zijn, maar ik liep wel het risico dat ik dat woord hierdoor de rest van mijn leven zou verafschuwen. Toch besloot ik voor het woord dream te gaan, waar ik op een vreemde manier heel gefascineerd door ben, maar dat wisten jullie al. Al snel kwam het volgende idee in me op: ik ging een dromenvanger van woorden maken! En eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat dat zo goed zou lukken, haha. Ik was eerst nog van plan om ook iets met de linkerpagina te doen, maar besloot uiteindelijk dat de dromenvanger meer in het oog zou springen als ik die leeg zou laten. Wel wilde ik de veertjes een licht kleurtje geven, dus eh, ja, dat deed ik. Happy dreams! :)

Als je benieuwd bent hoe Marlot en Audrey de opdracht hebben uitgevoerd, bekijk vandaag dan ook hun blogs!

Welk woord zou jij kiezen om heel vaak op te schrijven?



Everything is part of creativity: the more you
create, the more you have ideas, and the more 
you meet people - Melanie Laurent


Misschien vind je dit ook leuk: