17 november 2014

Tag: Project Positief

Van alle bloggers die ik ken is Dagmar toch wel één van degene die de meeste positiviteit uitstralen (en volgens mij ook degene naar wie ik het vaakst link, haha). Dat benadrukte ze nog eens extra door deze tag te bedenken! Ik wil hem al een tijdje invullen, en de maandag leek me er wel geschikt voor. ;) Vandaag beantwoord ik dus 8 vragen over geluk, lachen en meer van die dingen. Gewoon, om de week een beetje vrolijk te beginnen! 

Je wilt echt niet weten hoe lang het duurde tot ik dit fatsoenlijk op de foto had, haha.

♧ Wat is je favoriete quote en waarom?
Ah, het begint meteen met een lastige vraag! Ik ben dol op quotes en heb er dan ook niet voor niets al 170 op mijn blog staan, haha, onder elk artikel één! Plus nog een heel vol notitieboekje… Toch zijn er drie quotes die me het meest zijn bijgebleven, met op de eerste plek:

         Hold fast to dreams, for if dreams die, life is a broken-winged bird that cannot fly,
         Hold fast to dreams, for when dreams go, life is a barren field, frozen with snow
         - Langston Hughes

Die konden jullie ook al in de laatste Dare to wreck zien! Het is eigenlijk een gedichtje, en ik vind hem op de één of andere manier echt heel mooi (waarschijnlijk omdat ik alles met het woord dream mooi vind). Note: zojuist heb ik een filmpje gehoord waarin hij werd opgelezen en nu vind ik hem meteen minder mooi,, haha. Afijn, ook It's better to light a candle than to curse the darkness en You're never fully dressed without a smile vind ik heel mooi.

♧ Welke droom zou je in je leven willen realiseren?
Deze vraag past natuurlijk helemaal bij mijn quote, haha, alsof het zo hoort te zijn. ;) Hoewel ik volgens mij als enige ter wereld geen behoefte heb om veel te reizen, heb ik wel heel veel andere dromen! Aan deze vraag heb ik zelfs ook een keer een heel artikel gewijd, voor de happychallenge waar ik destijds aan meedeed. Mijn voornaamste doel in het leven is om elke dag wakker te worden en heel veel zin te hebben in de dag, maar iets concreter hoop ik dat te bereiken door van schrijven mijn werk te maken, en dat wellicht gecombineerd met koken en bakken. En gewoon met lieve mensen om me heen, dan ben ik het gelukkigst!

♧ Wat betekent geluk voor jou?
Geluk is een gevoel, maar ik vind het lastig om het te omschrijven. Ik denk dat "een gevoel waarbij je zin hebt als een idioot naar iedere voorbijganger te lachen en door het huis te huppelen" het beste in de buurt komt. Een soort roes, waarvan je nogal hyper wordt. Of klinkt dat heel idioot, haha?
Waar ik dat gevoel van krijg, lees je trouwens hier.

♧ Wie kan jou ontzettend opvrolijken?
Ik heb een aantal superlieve familieleden die me altijd op kunnen vrolijken! Maar vaker nog stap ik op mijn vriendinnen af, om precies te zijn twee vriendinnen die in België wonen en die ik dus helaas vooral via internet spreek. Dus Karolien en Matilde, bedankt! <3 (Oh, en nu vergeet ik nog mensen... Iedereen die boeken schrijft en muziek maakt kan me ook heel erg opvrolijken, haha.)

♧ Waarvoor mogen we je ‘s nachts wakker maken?
Nergens voor, laat mij maar lekker slapen! Als je een geweldige verrassing voor me hebt kun je dat beter overdag vertellen, want 's nachts denk ik waarschijnlijk dat ik aan het dromen ben. ;)

♧ Waardoor kreeg je voor het laatst een lachbui?
Ik heb deze week (ik schrijf dit in het weekend) vrij vaak gelachen, maar de reden voor de laatste keer dat ik echt lachte tot ik geen adem meer kreeg is echt te gênant. Zullen we deze vraag maar even overslaan?

♧ Op welke prestatie ben je ontzettend trots?
Ik denk op de vooruitgang die ik de afgelopen jaren, maar vooral in 2014, heb gemaakt. Ik stap veel meer op dingen af en ben iedere keer weer trots op mezelf als ik iets heb gedaan wat ik van tevoren eng vond, hoe klein het ook is. Niet één ding in het algemeen dus! Overigens ben ik ook wel trots op mijn blog. Er zijn altijd anderen die langer bloggen, meer bezoekers hebben, etc. maar dat ik het ruim 10 maanden vol zou houden en er zulke leuke dingen door zou doen had ik nooit verwacht! Oh ja, en het feit dat ik met een 8 gemiddeld voor het vwo ben geslaagd is ook wel mooi, haha.

♧ Welke boodschap zou je graag aan anderen willen meegeven?
Eh, You're never fully dressed with a smile? ;) Ja, ook op maandag! En dat je gewoon je dromen moet achtervolgen, wat er ook gebeurt. Never give up!

Volgens mij is deze tag al door bijna 100 bloggers ingevuld (waarmee Dagmars intentie om positiviteit te verspreiden volgens mij aardig is gelukt!), dus het taggen sla ik even over deze keer. Maar meld het vooral even als jij hem ook hebt ingevuld! Oh, en wat is jouw favoriete quote? Plaats hem in de comments, zodat je anderen een beetje inspiratie mee kunt geven vandaag! Have a good day! :)



Find a place inside where there's joy, and the 
joy will burn out the pain - Joseph Campbell


Misschien vind je dit ook leuk: