18 september 2014

Tip: Voor €5 naar de film! + Top 5 bioscoopfilms die ik nog wil zien

Naar de bioscoop gaan vind ik echt fijn. Als ik thuis een film kijk word ik nog weleens afgeleid, maar in de bioscoop kun je gewoon helemaal in de film komen. Tel daarbij een fantastische kwaliteit op en dan heb je me, vooral sinds ik laatst ontdekte dat in je ééntje naar de bios gaan ook prima kan. Helaas vind ik het normaal nogal duur, daarom begin ik vandaag met een korte tip voor jullie: vanaf vandaag tot en met aanstaande woensdag kun je in elke bioscoop/filmhuis voor €5 naar de film! De Nationale Filmdagen zijn namelijk begonnen. Ik ben zeker van plan daar gebruik van te maken, misschien zelfs meerdere keren. Daarom deel ik hieronder met jullie mijn lijstje van bioscoopfilms waar ik benieuwd naar ben!


If I stay
Nog niet zo heel lang geleden kwam mijn boekrecensie van Als ik blijf online, en nu is de verfilming uit! Hoewel ik niet superenthousiast was over het boek, ben ik wel heel benieuwd naar de film, dus die ga ik zeker kijken!

Het verhaal: Mia Hall dacht altijd dat kiezen tussen een muziekopleiding aan Julliard of bij haar grote liefde Adam blijven, de moeilijkste beslissing van haar leven zou zijn. Maar wat een in eerste instantie een zorgeloos familie-uitje had moeten zijn, mondt uit in een tragedie die alles verandert. Zwevend tussen leven en dood, is er nog maar één beslissing over voor Mia, die niet alleen haar toekomst maar ook haar lot bepaalt. Blijft ze, of gaat ze haar overleden ouders achterna? (bron: Pathe)




Chef
Films zijn leuk, eten is leuk, dus films over eten moet ik gewoon zien. Wie weet doe ik er nog inspiratie voor recepten uit op. ;) Daarnaast hoor ik veel positieve reacties over Chef, dus ik ben heel benieuwd!

Het verhaal: In Chef neemt chef kok Carl Casper plotseling ontslag bij een prominent restaurant in Los Angeles. Hij vertrekt naar Miami en met de hulp van zijn ex-vrouw (Sofia Vergara), beste vriend (John Leguizamo) en zoontje (Emjay Anthony) knapt hij een oude food truck op en begint hij zijn eigen restaurant op wielen. Tijdens een culinaire road trip met zijn vrienden en familie herontdekt Carl zijn creativiteit en passie voor het koken, het leven en de liefde. (bron: Pathe)




Boyhood
Ik ben nogal gevoelig voor de invloeden van meningen van anderen. Met andere woorden: als ik lees dat een film alleen maar goede recensies krijgt en grote Oscar-kanshebber is, wil ik 'm zien. (Dat wil zeggen, tenzij het een thriller is.) Daarnaast vind ik het bijzonder dat de regisseur echt 12 jaar over het filmen heeft gedaan, wauw!

Het verhaal: Gefilmd over een periode van 12 jaar met dezelfde acteurs, vangt Richard Linklater met Boyhood tot in verbazingwekkend detail de jongensjaren van Mason. In een ontroerend coming-of-age verhaal zien we Mason letterlijk voor onze ogen opgroeien van jongen tot man. We volgen ook zijn zus Samantha en hun gescheiden ouders, Olivia en Mason Sr.
Terwijl de jaren voorbij glijden, zien we hoe elk van hen omgaat met nieuwe fases in hun leven en hoe hun banden onderling veranderen. Een prachtig, herkenbaar en hartverwarmend portret over opgroeien, het vormen van een eigen identiteit, het familieleven en het genadeloze verstrijken van de tijd. (bron: Pathe)




Step Up 5 All In
Eigenlijk dacht ik dat deze film allang niet meer draaide, dus ik was heel verrast toen ik hem toch nog bij het filmprogramma zag staan! Ik heb volgens mij Step Up 1 t/m 4 allemaal gezien, dus moet ik deze eigenlijk ook kijken. Superleuk dat ze allemaal terugkomen! Ik ben nog steeds fan van Moose, haha.

Het verhaal: In deze nieuwe Step Up film komen personages uit de vorige delen samen om in Las Vegas te dansen. Ze doen mee aan een battle die bepalend kan zijn voor hun dromen en carrières.
Streetdancer Sean Asa verlaat Miami om in Hollywood roem en rijkdom te vinden. Daar eenmaal aangekomen wordt hij geconfronteerd met de minimale kans van slagen in de professionele danswereld. Wanneer echter zijn danscrew, die hij heeft opgericht met de mooie maar koppige Andy West, de finales haalt van een baanbrekende reality danswedstrijd in Las Vegas, krijgt hij alsnog de kans zijn dromen waar te maken. Hiervoor moet hij wel zijn verleden achter zich kunnen laten en doen waar hij het meest van houdt: dansen. (bron: Pathe)




Begin again
Aangezien ik van mezelf een top 5 moest maken, heb ik een beetje getwijfeld over deze plek. Clouds of Sils Maria lijkt me heel mooi en ik heb gehoord dat Let's be cops erg grappig is, maar omdat een goede romantische komedie eigenlijk niet kan ontbreken in dit rijtje: ik wil Begin again ook nog wel zien. Muziek maakt films altijd beter en je wordt gewoon blij van de trailer, dus eh, ja.

Het verhaal: De film vertelt het verhaal van Dan die ten einde raad is na zijn ontslag van zijn functie als top muziek producent. Wanneer hij Gretta hoort zingen op een East Village podium, raakt hij geïnspireerd. De getalenteerde Britse singer-songwriter maakt eveneens een moeilijke periode door. Samen sluiten ze de handen ineen om muziek te maken en wagen zich aan een nieuw begin. (bron: Pathe)




Zoals ik net al liet doorschemeren is dit lijstje stiekem eigenlijk nog veel langer, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien, haha, en bovendien kan ik toch niet overal heen! Ga jij aankomende week ook naar de film en zo ja, naar welke?



You can map your life through your favorite movies, and 
no two people's maps will be the same - Mary Schmich
Misschien vind je dit ook leuk: