2 september 2014

Recept: Pizzarolletjes

Ik geloof niet dat ik iemand ken die géén pizza lust. Dus als je nog op zoek bent naar een lekker hapje voor op een feestje, zijn deze (volledig foolproof) pizzarolletjes perfect! Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet had verwacht dat ze 100% naar pizza zouden smaken, aangezien ze gemaakt zijn van hartige taartdeeg, maar dat bleek dus wel zo te zijn - score! Ze zijn een stuk handiger om op te eten dan gewone stukken pizza en bovendien kun je heel gemakkelijk een hoeveelheid bepalen, en natuurlijk ook naar hartelust variëren met toppings (of nou ja, in dit geval vullingen). Op naar het recept dus!


Dit heb je nodig voor 2 rolletjes:
2 plakjes hartige taartdeeg
50 gram tomatenpuree
6 zongedroogde tomaatjes
8 zwarte olijven
1 theelepel Italiaanse kruiden
2 eetlepels rucola
50 gram geraspte kaas

Zo maak je ze
1. Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius.
2. Laat de plakjes hartige taartdeeg ontdooien.
3. Snijd intussen de tomaatjes in reepjes en de olijven in plakjes. Als je kaas hebt die nog geraspt moet worden, doe dat dan ook.
4. Besmeer het deeg met de tomatenpuree en beleg met de tomaatjes en olijven. Verdeel er de kruiden over en bestrooi dan nog met rucola en kaas.
5. Rol het belegde deeg nu op tot rolletjes.
6. Zet de pizzarolletjes 20 minuten in de oven.

Wat doe jij altijd op je pizza?

PS. Dit recept heb ik bedacht voor Recipay, een site waar je geld kunt verdienen met recepten. Hoe leuk is dat?! (en nee, dit is niet gesponsord, haha)



Pizza makes you think that anything 
is possible - Henry Rollins


Misschien vind je dit ook leuk: