16 oktober 2014

Even kletsen: leuke dingen, blogplannen, school en meer

Soms ga ik even terug naar de basis van blogs: gewoon een online dagboek. Dan praat ik over wat ik zoal doe, waar ik aan denk, etc. En vandaag is het daar weer eens tijd voor! Eigenlijk wilde ik nog twee dagen wachten met zo’n blogpost, omdat ik vandaag met mama naar Amersfoort ga en ik daar achteraf ook ongetwijfeld iets over kan vertellen (oké, en omdat ik dan misschien een passende foto zou hebben), maar ik doe het gewoon nu al. Dus lees lekker verder!

Foto's van het Lifestyle Lab! Daarover klets ik dus ook. 

Eigenlijk geeft dit soort blogposts vooral antwoord op de vraag: hoe gaat het met je? Dus voor degenen die geen honderden woorden willen lezen: het gaat goed met me, hoor! (Oké, doei. Voor mensen die wel verder lezen, bereid je voor op veel onzingepraat.) Ik heb op het moment vakantie! Of nou ja, de HvA noemt het heel diplomatiek ‘roosterluwe week’, want aankomende week hebben we tentamens, dus eigenlijk is het vooral school, school en nog meer school. En had ik al school gezegd? Overigens heb ik het nog wel naar mijn zin op de opleiding (en Amsterdam <3), hoor! Afgezien van het feit dat ik momenteel supergefrustreerd ben over het feit dat het me niet lukt om een persoon te selecteren in Photoshop en de achtergrond te vervangen, loop ik prima op schema en veel dingen vind ik helemaal niet erg om te doen. Ik hoef eigenlijk maar voor twee tentamens te leren, maar ik moet vooral ook veel opdrachten inleveren. Als jullie een keer meer over mijn opleiding (Media, Informatie en Communicatie) willen lezen, geef het dan vooral even aan. :)

Maar oké, ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik alléén maar met school bezig was. Mensen die me goed kennen, weten dat ook wel, haha. Zo ben ik bijvoorbeeld vorige week naar het Lifestyle Lab van Miss Publicity en WE PR geweest. Superleuk! Het was een soort open persdag, er stonden een aantal mensen van verschillende food- en lifestylemerken en je kon lekker kijken en proeven. Vooral van de chocolade (uiteraard) en van Ginger Love ben ik fan! Die zien jullie ongetwijfeld nog wel terugkomen op mijn blog. En ik mocht mijn eigen zeepje maken, ook wel heel tof. Ik heb onder andere Joyce, Femke, Roxanne en Lisette gemeet, heel gezellig! Oh, en IK HEB VOOR HET EERST SUSHI GEGETEN. (Ja, dat moest met hoofdletters.) Vegetarische sushi, welteverstaan. Best lekker, maar ik snap niet dat mensen het elke dag zouden kunnen eten, eerlijk gezegd.

Gisteren was ook een heel leuke dag, want ik mocht twee van mijn favoriete dingen doen: 1. bakken en 2. praten over bakken. En het opeten, uiteraard. Er kwam een journaliste van jongerenkrant 7Days langs, samen met een fotograaf, om mijn mini-high tea’tje vast te leggen. Dus ik mocht lekker de hele dag in de keuken staan. :D En uiteraard levert het ook wat op voor jullie: er komen weer nieuwe recepten aan! (Op Instagram werd dat al gevraagd, betekent dat dan ook dat mensen echt dingen van mijn blog maken?) Naast miniquiches, sinaasappel-hazelnoot-brownies en scones maakte ik namelijk ook perencrumblemuffins, limoenkersencheesecake én Mediterraans brood, en dat was allemaal zeer blogwaardig – al zeg ik het zelf. (Sorry voor degenen die dit lezen als ze honger hebben.) Ik ben trouwens ook meer aan het letten op de kwaliteit van mijn foto's bij recepten, en om een beetje te oefenen ben ik met een soort project begonnen: ik wil elke dag een foto van mijn avondeten gaan maken. Het wordt wel een beetje bemoeilijkt door het feit dat het zo snel donker wordt nu (blogger problems), en in de vakantie doe ik het ook maar niet omdat ik denk dat mijn ouders het niet zo leuk zouden vinden, maar goed, dat is in ieder geval het plan!

Gisteren (op het moment dat ik dit typ is dat dus vandaag) zou ik eigenlijk naar een boekpresentatie gaan, maar ik voelde me niet helemaal top, zeg maar. Jep, de herfst is begonnen! Maar afgezien van het feit dat ik elke week kilo's zakdoekjes in moet slaan, vind ik dat helemaal niet erg, hoor. Ze kaarsjes zijn weer aan, de thee is niet aan te slepen en in bed liggen met een boek is nu nóg knusser dan normaal. Zo heb ik net Vier plus één uitgelezen, de nieuwe roman van Jojo Moyes, waar binnenkort uiteraard een recensie van online komt. Nu heb ik een kleine book hangover, en dat met minstens vier boeken die nog op me te liggen wachten. Maar goed, daar hoor ik toch geen tijd voor te hebben.

De herfst/winter brengt natuurlijk ook een hoop andere dingen met zich mee, zoals Sinterklaas! Hoewel ik de Zwarte Pieten-discussie maar onzin vind (kaaspieten? Serieus?), vind ik dit één van de allerleukste feestdagen van het jaar, dus ook dit jaar heb ik weer het initiatief genomen voor lootjes trekken met de familie. Op het moment van schrijven heb ik toevallig net mijn lootje gezien, maar wie ik heb getrokken kan ik natuurlijk nog niet vertellen (hoi mama – ben je al nieuwsgierig?). Het is altijd een beetje moeilijk om een leuke surprise te verzinnen, maar ook superleuk. Oh, en woensdag wordt de eerste PEPERNOTENWINKEL in Nederland geopend. In Amsterdam. En laat ik daar nu toch net wonen. Wie gaat er mee?!

Ik ben weer veel te goed op dreef ben met typen, maar dit wordt de laatste alinea. Beloofd. (Ik had eigenlijk met mezelf afgesproken dat ik dit keer niet boven de 1000 woorden zou komen, maar volgens mij haal ik dat net niet..) Even een update op bloggebied: er komen nieuwe dingen aan! Ik ga zeer binnenkort over naar een nieuwe host en er komen dan ook wat andere veranderingen, en meer structuur. Eerlijk gezegd ben ik nogal bang dat het ineens allemaal fout gaat en ik alles kwijt ben (ik blog alweer ruim 9 maanden, jongens – wow), maar het is het vast waard, haha. Maar voor die structuur ben ik dus eigenlijk wel benieuwd wat jullie nou het leukst vinden. Ik overweeg om een keer een enquête te houden, maar als jullie nu de volgende vraag alvast zouden willen beantwoorden, dan ben ik jullie heel dankbaar. :D

Wat vind jij het leukst om te lezen op Muy Maaike?
... en als je dit vraag hebt beantwoord: hoe gaat het met jou? Have a good day!

PS. Als iemand toevallig zin heeft om me een privélesje Photoshop te geven...



Live life to the fullest, and focus 
on the positive - Matt Cameron


Misschien vind je dit ook leuk: