29 mei 2014

Gewoon even random kletsen

Hoi! Ik had vandaag even zin in een random kletsartikeltje. Ik wilde eigenlijk de lately tag doen, maar aangezien ik op dit moment in mijn pyjama zit, geen muziek luister en niets eet/drink is dat waarschijnlijk niet zo boeiend, haha. Dus ik praat jullie gewoon maar een beetje bij over onder andere mijn vakantie, prom, leesverslaving, blog en dingen op de planning!


Het belangrijkste van deze blogpost: ik heb vakantie, YAY! Een week geleden had ik al mijn laatste examen, maar in de artikelen van de afgelopen week is het nog niet zo aan bod gekomen. Ik denk dat mijn examens wel goed zijn gegaan. Voor de talen heb ik in ieder geval waarschijnlijk een hoog cijfer en van de andere vakken weet ik het niet precies, maar ik heb er ook geen heel erg slecht gevoel over. Ik krijg over precies twee weken de uitslag, dus waarschijnlijk ben ik dan wel zenuwachtig, maar nu voel ik nog helemaal niets. Ik hoop vooral dat mijn gemiddelde een beetje hoog is, zodat ik word toegelaten tot mijn studie. Maar eerst lekker vakantie vieren! Mijn ritme is nu al helemaal veranderd, haha, de afgelopen dagen ging ik na middernacht slapen en stond ik ook (voor mijn doen) laat op, terwijl ik normaal 8 uur gewend ben, ook in de vakanties. Dat vind ik fijn omdat je dan nog een hele dag voor je hebt, dus dat ga ik wel proberen terug te krijgen! Het voelt alleen zo raar om niets echt te móeten doen...

Maar wel heel veel te mógen doen! Ik kan eindelijk aan mijn lijstje beginnen, én er staan echt ontzettend leuke andere dingen op de planning. Vandaag ga ik een dagje bloggen, maar zaterdag reis ik helemaal naar de uithoek van het land (ook wel bekend als Enschede) om de boekpresentatie van Lisette Jonkman bij te wonen. En zondag vertrek ik met mama naar Barcelona omdat mijn examens voorbij zijn! Hier heb ik het al vaker over gehad, maar ik heb er dan ook zoveel zin in, haha. We vliegen zondagochtend heen en donderdagochtend weer terug en ik ga óf vloggen óf heel veel foto's maken. Of allebei, als dat zou lukken met mijn geheugenkaartje tenminste. (Dat zou trouwens wel mijn eerste keer vloggen worden en ik weet niet of ik dat al aandurf.) Ik moet morgenochtend nog wel even kijken waar ik precies allemaal heen wil. En mijn koffer inpakken (dat wordt ook nog wat, want we hebben alleen handbagage en ik ben wel het type dat het liefst een complete koffer per dag meeneemt). En kaartjes bestellen voor de Sagrada Familia. En ook kijken wat ik zaterdag aandoe (dresscode: geek girl – ehh?). En... Je ziet het, ik ben toch best druk. Het voordeel is wel dat ik bijna alles vanuit mijn bed kan doen. Mijn relatie met mijn bed gaat er stukken op vooruit door mijn lange vakantie.

Always another book
Bron afbeelding: WeHeartIt

Daarnaast is mijn leesverslaving volop terug van weggeweest, en zelfs toegenomen in kracht. Ik heb gisteren in één avond een boek van 400 bladzijden uitgelezen (oké, het was dan ook wel een boek waar ik al heel lang naar uitkeek, namelijk Verslingerd) en het boek ervóór las ik ook in twee dagen uit. Om nog maar niet te spreken van de Boekenfestijn-boeken én de recensie-exemplaren voor chicklit.nl die nog rondzwerven in mijn kamer (en daarbij gezellig vergezeld worden door heel veel andere dingen, wat kan komen doordat ik al iets te lang niet opgeruimd heb. Dat moet ik dus ook nog doen. Maar ik heb een extra kast nodig!).

Voor mijn blog heb ik ook heel veel leuke ideeën. Dat lijkt misschien niet zo omdat mijn artikelen de afgelopen paar keren nog op de ochtend zelf geschreven moesten worden in plaats van dat ze ingepland waren (sorry daarvoor), maar het is wel zo gelukkig. Als iemand nog verzoekjes heeft, hoor ik het graag! Ik zit ook te denken aan een winactie omdat ik 100 Bloglovin' volgers heb, maar dan moet ik wel eerst even bedenken wat ik weg wil geven. Aangezien ik zo goed ben in kiezen, is dat natuurlijk een eitje. Kuch. Daarnaast zit ik een beetje te klooien met mijn lay-out de laatste tijd. Ik vind de krulletters en de kleuren nog heel mooi en vind het dan ook zonde om weg te doen, maar aan de andere kant is de dromenvanger niet geweldig en is mijn blog misschien ook een beetje aan vernieuwing toe. Of niet. Ik weet het nog niet! Zo veel te kiezen.

De drang om weer te beginnen met een verhaal schrijven wordt ook steeds groter. Ik heb sinds kort weer allemaal flarden in mijn hoofd, maar kan niet kiezen met welke verhaallijn ik begin. Ik kan natuurlijk wel een beetje in het wilde weg gaan schrijven, net als ik in dit artikel aan het doen ben, maar of dat nou echt goed werkt... Aan de andere kant leest toch niemand het, dus wie ben ik om mezelf tegen te houden? Ik heb immers zeeën van tijd, haha.

Dan als laatste een onderwerp waar ik eigenlijk mee wilde beginnen, aangezien de eerste foto daar ook van is: ik had eergisteravond prom! Ik zat te twijfelen of ik een outfitartikel zou maken, maar jullie moeten het bij nader inzien maar doen met deze foto's. Het was wel echt heel leuk, vijf vriendinnen en ik hadden een oude legerauto gehuurd en iedereen zag er supermooi uit. Je stond wel ruim een uur te wachten in de rij met auto's, maar dat was ook wel één van de gezelligste dingen van de avond. Er waren fotografen en een rode loper als je uitstapte, dus het voelde wel even als een moment of fame! Mijn jurk had ik gehuurd en mijn zusje had mijn haren gedaan – oh, en let vooral ook even op de geweldige schoenen, voor zover je die kunt zien op de eerste foto. Én, hoe lief: mijn opa en oma kwamen speciaal 'even' vanuit Brabant hierheen rijden om het te zien!

Zo, hallo duizend woorden. Nou ja, jullie zijn in ieder geval weer helemaal op de hoogte van hoe mijn leven erbij staat, haha. Vandaag is het trouwens Hemelvaart, wat ik tot gisteren eigenlijk helemaal niet wist (of nou ja, ik had er niet aan gedacht). Ik wil ooit nog eens gaan dauwtrappen, dat lijkt me zo leuk! Ik weet niet precies waarom, maar ik heb een vriendin die het al heel lang elk jaar doet en ik wil het gewoon ook een keer, haha. Maar goed, nu ga ik echt afronden! Ik heb geen idee hoe jullie zo'n bijna live kletsblogje vinden, maar dat zie ik vanzelf wel weer. En hoe gaat het met jouw leven? :)



Thinking: the talking of the soul with itself - Plato


Misschien vind je dit ook leuk: