12 mei 2014

Persoonlijke & blogupdate: So this is it

So this is it: het moment waar we op school al het hele jaar naartoe werken. Zes jaar al, eigenlijk. Ik wil niet dramatisch doen en zeggen dat mijn leven hiervan afhangt, maar... mijn leven hangt hiervan af. Of nou ja, in ieder geval in zekere zin het komende jaar en ook de kwestie of ik wel of niet word ingeloot voor mijn studie. Inderdaad: ik doe examen! Even een zenuwachtig kletsblogje.


Vanmiddag om half twee heb ik mijn eerste examen, Nederlands. Hoewel ik dus kan uitslapen, zou het zomaar kunnen dat ik op het moment dat dit artikel online komt, al klaarwakker lig te woelen in mijn bed. Ik weet dat ik eigenlijk niet zenuwachtig hoef te zijn, ik sta er immers gewoon goed voor, maar toch ben ik het. Ik denk dat daar niets aan te doen is...

Vanmiddag heb ik dus Nederlands, vrijdag economie, maandag geschiedenis, dinsdag wiskunde, woensdag Frans en volgende week donderdag heb ik als klap op de vuurpijl maar liefst twee examens: aardrijkskunde en Engels. Voor economie en geschiedenis ben ik het meest zenuwachtig, dus dat wordt wat. Eerlijk gezegd heb ik een sprankje hoop dat alle zenuwen verminderen als Nederlands vanmiddag gewoon goed gaat... Duimen jullie mee?

Dus ja, dat wilde ik even mededelen. Als je me volgt op Twitter, weet je nu dat je een hele bump aan zenuwachtige, gefrustreerde en verveelde tweets kunt verwachten, haha. En wat betreft mijn blog... Oh ja, daar schreef ik deze blogpost dus voor. Ik heb namelijk niet zoveel vooruit geschreven. Deze week gaat het wel lukken om gewoon om de dag een artikel te plaatsen, maar voor volgende week kan ik niets garanderen. Gelukkig heb ik daarna drie maanden vakantie en kan ik jullie dan overladen met columns, recepten, DIY's en boekrecensies van mijn Boekenfestijnaanwinsten! :)

Dan rest mij nog maar één ding te zeggen: als jij ook examens hebt, HEEL VEEL SUCCES! We can do it!



 I like learning, learning is beautiful. But I don't love 
studying, I hate studying. - Natalie Portman


Misschien vind je dit ook leuk: