24 juni 2014

Blogs in de spotlights #2: Mijn blogrondje

Bijna twee maanden geleden schreef ik 'Blogs in de spotlights #1', met daarin mijn favorieten van een 'Spam je blog'-artikel. Nu vind ik het weleens tijd voor een deel 2, want er zijn nog zóveel leuke blogs die het verdienen om bekeken te worden! Dit keer zet ik de blogs uit mijn bladwijzer 'Blogrondje' op een rijtje (ja, het is echt een bladwijzer - anders vergeet ik er sowieso minstens één). Die loop ik af als ik even geen zin heb in Bloglovin', oftewel, dit zijn op het moment (verandert nogal) mijn favoriete blogs uit de tientallen die ik volg. Ik vind hun artikelen geweldig en zou de bloggers zelf ook het liefst allemaal een keer uitnodigen voor een high tea. Dus pak er een kop thee bij, klik door en verdwaal in hun archief. Is zeker de moeite waard! :)



Hesterly
Hester blogt eigenlijk over van alles. Over onderwerpen waar de meesten maar hooguit een alinea aan besteden, schrijft ze honderden woorden. Alles is lekker persoonlijk en een beetje mindstyle-achtig: I like!

Wonderlicht
Oké, Karlijn stond ook al in mijn vorige 'Blogs in de spotlights'. Maar ik kan haar natuurlijk niet weglaten in mijn blogrondje! Naast persoonlijke artikelen schrijft ze ook boekrecensies, DIY's en reisverslagen. Superleuk! En ik ben nog steeds fan van haar hashtag #lijstjesmeisje. :)

Marieke van Woesik
Marieke schrijft precies over de onderwerpen die ik leuk vind (Bucketlist, columns, reizen, health, boeken) met de schrijfstijl die ik leuk vind. Haar blog is één van de sites waar ik automatisch het eerste heen ga en ik denk dat ik dat nog heel lang blijf doen.

By Dagmar Valerie
De tekst op Dagmar's header is Make your own luck. En dat doet ze! Ze komt heel vrolijk en positief over en dat straalt haar blog dan ook uit. Zeker even een kijkje nemen!

Life by Rosie
Ook de blog van Rosanne is heerlijk positief. Ze blogt over haar bruiloft (hij is al bijna!), mindstyle, DIY en nog veel meer. Je wordt er spontaan vrolijk van!

Teskuh
Tja, over Teske hoef ik eigenlijk niet veel meer te zeggen, hè? Teske's blog is volgens mij de eerste die ik ging volgen en hoewel ze eigenlijk een beautyblog heeft, volg ik haar blog voor de lifestyleartikelen. En ik word altijd zo vrolijk van haar filmpjes!



Lisanne Leeft
Ook de blog van Lisanne zullen de meesten wel kennen. Ze heeft een mind- en lifestyleblog en is voor velen denk ik een grote inspiratie. Daarnaast plaatst ze elke zondag een artikel met blogtips, dus voor alle bloggers onder mijn lezers: mocht je die nog niet gelezen hebben, zeker even doen!

Dagdromend
Laura studeert psychologie. Haar blog gaat dan ook vooral over mindstyle, maar lifestyle komt zeker ook voorbij. Dagdromend springt er echt uit door de originele onderwerpen en ook als je een dosis zelfvertrouwen nodig hebt, ben je er aan het goede adres.

Optima Vita
Marloes en Daniëlla hebben een healthy lifestyle-blog. Ze zijn beide diëtiste en hebben naast goede tips over voeding en sport ook heerlijke gezonde recepten! (uiteraard trekt vooral dat laatste mij aan)

Sylvia Kuijsten
Sylvia schrijft over heel uiteenlopende dingen, die ik dan ook niet ga proberen samen te vatten in een paar woorden. In ieder geval heeft ze een heel fijne schrijfstijl en altijd leuke weetjes. :)

Ik ben Iris niet
Als ik Iris in twee woorden zou moeten omschrijven, zouden dat grappig en groen zijn. Ze schrijft over haar moestuintje, haar konijn, leuke recepten en andere groene dingen. Superleuk en vrolijk!

A cup of life
Last but not least: Shifra van A cup of life. Ik volg haar blog denk ik het minst lang van dit rijtje, maar hij is zeker niet minder leuk. Integendeel: je vindt er toffe DIY's, lekkere recepten en vooral heel veel vrolijkheid! (je hebt inmiddels vast wel in de gaten dat ik van vrolijke blogs houd)

Veel plezier met het blogleesvoer! Volgende keer waarschijnlijk een verzameling blogs binnen een bepaald genre (boeken/food/etc.). Wat is jouw favoriete blog?



The greatest good you can do for another is not just to share 
your riches but to reveal to him his own - Benjamin Disraeli


Misschien vind je dit ook leuk: