8 februari 2014

Mijn top 5 Amerikaanse YouTube-cover-singer-songwriters

(Zo, dat is een hele mond vol.)
Iedereen kent natuurlijk wel het succesverhaal van Justin Bieber, die ontdekt is via YouTube. Maar hij is lang niet de enige! YouTube staat vol met artiesten die op deze manier hun plek in de muziekwereld willen veroveren. Kijk je mee naar mijn favorieten?


1. Tyler Ward
Het verhaal van de 25-jarige Tyler Ward begon zo'n vijf jaar geleden: met YouTube video's liet hij mijn vrienden en familie zien dat hij kon zingen. Inmiddels heeft hij al heel wat covers gedaan en zelfs twee eigen albums! Hij heeft drie accounts: één voor z'n muziek, één voor dingen achter de schermen en een account met Alex G. Naast musicvideo's maakt Tyler Ward dus ook nog heel veel andere toffe filmpjes! In november gaf Tyler een concert in de Melkweg in Amsterdam, ik vind het nog steeds heel erg jammer (en frustrerend) dat ik daar niet bij kon zijn.






2. TJ Smith
TJ Smith ken ik omdat hij in een videoclip van Tiffany Alvord (ook in dit rijtje) speelde. Ook TJ heeft ontzettend veel accounts: een hoofdkanaalmusic channel, vlog channel én een game channel. Hij heeft laatst zijn eerste album uitgebracht met hele leuke liedjes. Hij doet ook weleens sing-a-longs op de highway, deed ie dat maar in Nederland, haha! Covers doet hij wat minder (hoewel ik die van One Direction hieronder geweldig vind). Maar je moet zijn 100 songs-medley ook even opzoeken!





3. Tiffany Alvord
Tiffany Alvord heeft gelukkig 'maar' 2 YouTube-kanalen: nummer één voor haar muziek en nog een andere voor behind the scenes   overigens lopen die nog weleens in elkaar over, haha. Tiffany maakt van dit lijstje misschien nog wel de meeste covers, en heeft ook twee eigen albums. Ik vind niet al haar eigen liedjes even geweldig, maar ik vind wel dat ze een erg mooie stem heeft en ze lijkt me gewoon een heel vrolijk persoon! Ook Tiffany heeft trouwens een leuke medley, van allemaal Taylor Swift-liedjes.






4. Chester See
Chester See volg ik nog niet zo lang volgens mij, maar ik geloof dat ik zijn stem ook wel tof vind, haha. Net als Tiffany heeft hij een muziekaccount en een vlogaccount.





5. Megan Nicole
Megan Nicole doet wat minder op YouTube, maar ik vind haar stem heel lieflijk. Ze heeft twee accounts, ook voor muziek en voor random video's. Ook Megan gaf een concert in de Melkweg, twee weken geleden om precies te zijn. Same story als met Tyler Ward! De onderste video is overigens haar vlog daarvan.





Overigens is Boyce Avenue ook het bekijken waard.

Wat ik zo leuk vind aan deze mensen is bovendien dat ze heel veel samenwerken! Zo zie je regelmatig covers van twee mensen, superleuk. :) Overigens krijgen jullie door dit lijstje wel een enigszins vertekend beeld van de muziek die ik verder luister, maar goed, haha.

Wie is jouw favoriete Amerikaanse YouTube cover-singer-songwriter?



Music in the soul can be heard by the universe - Lao Tse

^                                
Bijna 50, woeh!                                   





Misschien vind je dit ook leuk:
I want YOU to clean your room!             The wishlist: non-fictie boeken                           How to chase your dreams             
  







Bron afbeelding: WeHeartIt
(sorry jongens, dit was even een last-minute
artikel, ik ga snel zelf heel veel foto's maken!)