3 februari 2014

Warme wintersnack: Bananapple

JA, het wordt eindelijk winter! Oké, het sneeuwt hier helaas nog niet, maar als het steeds kouder wordt kan ik misschien wel eindelijk op natuurijs schaatsen. Koude dagen smeken om warme chocolademelk en warme snacks, dus toen ik laatst met verkleumde handen van de fiets af stapte besloot ik dit schaaltje met appel en banaan uit de oven te maken - ja, er zit appel onder. Ik heb denk ik een talent voor dingen verstoppen in eten. Afijn, het is echt heel gemakkelijk en lekker, dus ik raad het iedereen aan!


Oké, misschien heb je weleens iets lekkerders gezien dan verschrompelde banaan, maar maak het nu maar gewoon! Je proeft gewoon winter en warmte als je dit eet.

Wat erin gaat:
- Een kleine appel, of een halve grote
- Kaneel
- Een kleine banaan, of een halve grote
- Rozijnen
- Een kleine theelepel honing
- Als je echt honger hebt kun je er nog noten bij doen: lekker, gezond en goed vullend! Ik adviseer dan hazelnoten of amandelen

Wat je doet:
1. Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius.
2. Ontdoe de appel van zijn klokhuis en snijd deze in dunne partjes. Je kunt hem ook eerst schillen, maar met schil is het net zo lekker! Doe de partjes in een klein ovenschaaltje.
3. Strooi aardig wat kaneel over de appels, roer dit er een beetje doorheen zodat het niet alleen op de bovenste partjes zit.
4. Snijd de banaan in plakjes en leg deze op de appel.
5. Strooi er wat rozijnen overheen, en eventueel de noten.
6. Zet het schaaltje een kwartier in de oven.
7. Als hij er weer uit is, doe je er meteen een theelepeltje honing op. Dan gaat het smelten. <3
8. Eet het warm op en geniet ervan!

Heerlijk als 4 uur-tussendoortje, maar ik bedacht tijdens het schrijven dat het waarschijnlijk ook best als toetje kan! Eventueel met een bolletje kaneelijs of zo. :)


Wat is jouw favoriete warme snack?


Let us love winter, for it is the spring of genius - Pietro Aretino




Misschien vind je dit ook leuk: