26 februari 2014

Snackattack: Tropical yellow

De happychallenge opdracht van de week is: kijk naar je positieve gewoonten én bedenk er een paar die je wel toe zou willen voegen aan je leven. Bij meerdere medechallengers heb ik al 'gezond eten' zien staan in het rijtje met gewoonten die ze graag zouden willen toevoegen aan hun leven. Mede daarom plaats ik deze hele midweek elke dag een gezond, simpel en vooral lekker ontbijtje/lunch/smoothie/snack/maaltijdsalade online. Vandaag: zoete gebakken ananas!


Als je gezond wil eten, is het vaak erg moeilijk om te beslissen wat je doet als je een enorme trek ik zoetigheid voelt opkomen. Dit is daar perfect voor! Ik was al een tijdje van plan om geroosterde ananas te maken, en voor deze receptenmidweek besloot ik het dan eindelijk eens te doen. Dit tussendoortje is fris en fruitig, maar toch ook zoet, en door de noten heb je meteen geen trek meer. Op naar het recept!


What you need:
Ananasschijven uit blik (of vers, maar dan duurt het schoonmaken zo lang)
Kokospalmsuiker (klinkt heel ongezond, maar dat is natuurlijke ongeraffineerde suiker)
Ongezoute cashewnoten

What you do:
Eigenlijk is de bereidingswijze niet eens de moeite waard om uit te leggen in stappen, dus doe ik het maar gewoon in een kort stukje tekst, haha. Je strooit wat suiker op een bord, dan pak je een ananasschijf en leg je deze hier met beide kanten in, zodat hij bedekt is met suiker. Deze schijf (schijven) leg je in een koekenpan en je wacht tot beide kanten mooi goudbruin zijn, terwijl je ze een paar keer omdraait. Leg ze op een bordje en strooi er wat noten overheen, en klaar is Kees Maaike!

Tip: de cashewnoten kun je ook roosteren! Dat vind ik altijd extra lekker, maar heb ik hier niet gedaan.
Tip: ook lekker als toetje. :)

Wat eet jij als je zo'n snackattack hebt?

Powered by


A healthy outside starts from the inside - Robert Urich




Misschien vind je dit ook leuk:
Warme wintersnack: Bananapple                                   Recept: Musharella