9 februari 2014

M(u)y diary: week 5 en 6

Hey! Het is het einde van week 6, dus weer diary-tijd! Zoals veel bloggers doen plaats ik hier ook elke twee weken wat foto's. Natuurlijk zodat jullie een beetje weten wat ik naast bloggen zoal doe, maar ook gewoon zodat ik dingen niet zo snel vergeet. En omdat foto's maken leuk is. De afgelopen 2 weken waren op zich niet zo heel boeiend, maar dit weekend was wel nu al één van de beste van dit jaar! Slopend, maar ik had niets willen missen. Dus kijk maar mee!



Maandag de 27e treinde ik 's middags naar Nijmegen, naar het kantoor van Jongin om precies te zijn. We zouden een workshop filmpjes maken krijgen, maar het was eigenlijk gewoon praten en onze nieuwe begeleider ontmoeten. Viel een beetje tegen dus, maar alsnog wel gezellig. :) De trein op de foto was mijn trein terug, hij was te lang voor het perron in mijn dorp dus toen moest ik de halve trein door  om eruit te kunnen, haha.
Toen ik dinsdag uit school kwam lag er een pakketje van chicklit.nl klaar met nieuwe boeken om te recenseren, leuk! Nog meer lezen, haha, in die van scholieren.com ben ik ook nog niet eens begonnen.


Dinsdagmiddag typte ik ook twee mailtjes, voor Jamie magazine en LINDA. meiden, want beide zochten gastbloggers! Leek me heel erg tof, maar helaas ben ik bij beide afgewezen. Ach ja, I keep trying. :) 's Avonds had ik zin om te koken, dus dat deed ik, haha. Ajam Kerrie is één van de weinig dingen die we uit een pakje maken, maar dat neemt niet weg dat ik het heel erg lekker vind!


Woensdag keek ik in mijn tussenuren de nieuwe aflevering van PLL. En ik kreeg zomaar touchscreen handschoenen van Randstad met de post, handig!


's Middags begon ik al een beetje hoofdpijn te krijgen, maar ik werkte een aspirine naar binnen en ging toch werken. Ik fietste trouwens langs een huis waar net een baby was geboren en het bord in te tuin was zo schattig! Met een uiltje, dat wil ik later ook voor mijn baby, hihi. Toen ik thuiskwam wilde ik eigenlijk wat bloggen, maar ik kreeg alleen nog maar meer hoofdpijn  van mijn laptop dus ik begon maar met Verkikkerd opnieuw lezen. :) En 's avonds, tromgeroffel: ging ik naar de MediaMarkt om een camera te kopen! Heel gebeuren, waarna ik mijn bed indook en nog even ging lezen onder mijn schattige lampionnetjes.


Donderdag... tja, dat was me het dagje wel. 's Ochtends bleek niet alleen dat ik me verslapen had, maar ook dat mijn hoofdpijn nog erger was geworden, dus meldde ik me ziek en bleef de hele ochtend in bed liggen. 's Middags moesten we terug naar de MediaMarkt  het hele verhaal lees je hier. 's Avonds keek ik WIDM; eigenlijk kreeg ik er alleen maar hoofdpijn van maar ik wilde het niet missen, haha.
Vrijdagochtend stond ik op het punt om weg te gaan (had m'n jas zelfs al aan) toen ik erachter kwam dat Engels uitviel! Had dus 1,5 uur langer kunnen slapen... Maar goed, even mijn blogrondje (of zeg maar gerust ronde) gedaan en daarna maar begonnen in de handleiding van mijn camera.


Na mijn ene uur les werkte ik aan mijn profielwerkstuk en er kwam hele leuke post! Oma heeft namelijk een muts voor me gebreid en die stuurde ze op, ik vind 'm superschattig. :D (oma, ik weet dat je dit leest, dus nogmaals bedankt!) 's Avonds heb ik gewerkt, geblogd en ik besloot januari af te sluiten met The Holiday. Het is nog niet te laat voor Kerstfilms, toch? Ik bedoel... je moet ergens het wintergevoel vandaag halen.


Zaterdag was echt zo'n dag met allemaal kleine losse dingetje die wel belangrijk zijn maar niet echt vermeldenswaardig. Foto's maken voor mijn blog, huiswerk maken, dat soort dingen. Wel veel doen, maar niet het idee hebben dat je iets hebt gedaan, haha. Halverwege de middag besloot ik om eindelijk iets échts te gaan doen (dat klinkt een beetje raar), maar toen las ik de blog van Lisanne en kwam ik op het idee dat ik ook weleens kon kijken of Catching Fire op internet te vinden is. En ja, dat is ie dus. Weg middag. Om eerlijk te zijn had ik trouwens al na een halfuur de neiging om iets anders te gaan doen, maar ik vond dat ik hem toch af moest kijken, haha, en daar ben ik op zich ook wel blij om. 's Avonds las ik ein-de-lijk Het leven uit een dag uit, en ik ging vast aan de slag met mijn Happychallenge-opdracht. :)


Zondag... tja. Het plan: 8 uur de wekker (vroeg opstaan in het weekend is echt lekker), kwart over 8 uit bed (als je eindelijk een snooze-knop op je wekker hebt moet je er natuurlijk ook wel gebruik van maken) en vanaf 9 uur aan m'n profielwerkstuk. Mij kennende weet je al wat er gaat komen: nagels lakken (Catrice - Genius in a bottle, de kleur is bruin maar ook oranje en groen dus dat is tof). Uur verder. Blogrondje. Nog een uur verder. Na nog wat nutteloze dingen was mijn ochtend dus alweer voorbij, haha. 's Middags heb er wel goed aan gewerkt, en mijn oom en tante kwamen op bezoek. Ook kookte ik, maar daar heb ik geen foto van, haha. 's Avonds BZV!


Maandagmiddag moest ik aardrijkskunde leren... Ik heb zo'n hekel aan teksten met opsommingen in opsommingen in opsommingen! Ook begon ik met de eerste dag van six weeks sixpack en 's avonds natuurlijk #blogpraat!


Dinsdag was ik eigenlijk de hele middag en een groot deel van de avond bezig met mijn visionslinger-DIY, want ik onderschat DIY's altijd, haha. Maar het was wel erg leuk! Verder sportte ik voor de tweede keer én ik zette een deel van mijn boeken op de boekenplank die al een tijdje in mijn kamer hangt. Als ze opgestapeld in mijn la liggen realiseer ik me niet hoeveel het er zijn, maar als ik dit zo zie en bedenk dat dit nog lang niet alles is, zeker niet als je kook- en bakboeken ook meetelt, is het toch best wel veel... Bovendien moet ik een groot deel nog lezen. :o Zie je trouwens het voordeel van chicklits lezen? Zoveel vrolijke kleurtjes!


Woensdag was een druk dagje! Ik stond iets eerder op om foto's te maken van mijn visionslinger, waarbij ik met gevaar voor eigen leven op mijn bureau klom, haha. In mijn tussenuren keek ik de nieuwe PLL-aflevering en na school moest ik werken. Ik typte de blog van donderdag en 's avonds deed ik dag 3 van het sporten en brainstormde ik over recepten voor mijn high tea.
Donderdag was ik gelukkig vroeg uit, dus had ik tijd genoeg om een boodschappenlijstje te maken en boodschappen te doen. Ik hoop niet dat de caissière dacht dat ik zelf al die pakjes roomboter op ging eten, haha. ;)


Normaal eet ik 's middags gewoon een appel, maar nu maakte ik een lekker schaaltje met fruit! Omdat variatie goed is... of misschien omdat de appels op waren. 's Avonds natuurlijk WIDM! Ik durf echt geen uitspraken te doen over wie de mol is... Zo stom dat het twee weken niet komt trouwens! Ik nam ook mijn eerste pauzedag van het sporten, wel fijn dat het niet echt elke dag hoeft! En ik verzond de proefversie van mijn profielwerkstuk, hopen dat het de goede kant op gaat...
Overigens zette ik donderdag mijn DIY online, die Marieke deelde en waarop Lisette Jonkman ook reageerde (één van mijn favoriete schrijfsters). Zo tof!

Vrijdag heb ik geen foto's gemaakt, maar er zit wel een verhaal bij! Daarvoor moet ik bij woensdag beginnen. Woensdagochtend kreeg ik namelijk een mailtje van chicklit.nl of er iemand van de recensenten aanstaande zaterdag (dus gisteren) naar een exclusieve lunch met Astrid Harrewijn (boeklancering) wilde. Ik ging ervan uit dat iedereen dat wel wilde, dus toen ik het mailtje 's avonds om half 11 pas las dacht ik dat de plaats allang vergeven zou zijn. Maar nee, vrijdagochtend kreeg ik een mailtje dat ik wel mocht! Nu hoor ik je denken: maar dat is toch mer een introductie op de foto's van zaterdag? Nee, want het betekende dat ik enorm in tijdnood zat met bakken voor mijn high tea (lees: eigenlijk had ik er gewoon geen tijd voor, maar ik wilde zó graag), dus moest ik vrijdagmiddag maar vast wat gaan bakken! Over mijn high tea maak ik nog een apart artikeltje. Verder moest ik 's avonds werken en ook weer een six weeks sixpack-work-out doen.


En dan gisteren. 7 uur de wekker, bakken en om half 10 weg van huis om naar Amsterdam te treinen voor de boeklancering van Astrid Harrewijn! In de trein las ik Tabee, New York voor school. De presentatie/lunch was heel erg leuk, er komt nog een verslagje van. We kregen ook haar nieuwe boek, waar ze natuurlijk iets in schreef. :) Ik moest heel veel moeite doen om hem op de weg terug niet meteen te gaan lezen! 's Avonds ben ik verder gegaan met bakken.

En ook vandaag staat natuurlijk in het teken van mijn high tea! Zoals ik al zei post ik daarvan later nog foto's. En vanavond moet ik écht sporten, anders is de eerste week al mislukt, haha.

Wat heb jij deze weken gedaan?



Each new day is a blank page in the diary of your life. The secret of success is in turning that diary into the best story you possibly can - Douglas Pagels






Misschien vind je dit ook leuk:
M(u)y diary: week 1 en 2                               M(u)y diary: week 3 en 4
 





Bron afbeelding: WeHeartIt