21 februari 2014

Liebster Award: 5 x 5

Vooral de bloggers onder jullie zullen 'm wel kennen: de Liebster Award! Dit is een soort kettingblog die ooit is ontstaan om kleinere blogs, met minder dan 200 Bloglovin' volgers, wat meer bekendheid te geven. Ik ben hier de afgelopen tijd maar liefst vijf keer voor genomineerd (bedankt jongens, bedankt *buiging*), dus het leek me wel eens tijd om die vragen eens te gaan beantwoorden!


Officieel gaat de Liebster Award zo: je linkt degene die jou heeft genomineerd in je blogpost, je deelt 11 feitjes over jezelf, je beantwoordt 11 vragen en je kiest 11 nieuwe bloggers waaraan je weer 11 vragen stelt.
Die feitjes over mij kun je hier al vinden (die pagina vul ik steeds bij), dus die sla ik over. Daarnaast zijn de meeste blogs die ik volg met minder dan 200 volgers al één of meerdere keren genomineerd. Vandaar dat ik in plaats van het kiezen van nieuwe blogs binnenkort een apart blogje maak met mijn favoriete blogs van het moment! Maar die vragen, die wil ik wel graag beantwoorden - of nou ja, van elke vraag heb ik de vijf leukste uitgekozen. Was nog moeilijk kiezen, maar hier komen ze! :D


Gluutloos
Als eerste werd ik op 14 januari getagd in het artikel van Marlot van Gluutloos  ook een heel leuke blog overigens! Marlot stelde me onder andere deze vragen:

Hoe zou je jezelf omschrijven in 3 woorden?
Toevallig stelde mijn Elke dag een vraag-boekje me deze vraag laatst ook. Ik wist het eerlijk gezegd niet, maar mijn moeder zei: creatief, ondernemend en eigenwijs. Dat klopt wel zo'n beetje. :)

Wie inspireert jou?
Leuke vraag! Ik heb ooit een lang lijstje met mijn voorbeelden gemaakt (wat maar weer eens bewijst dat ik overal lijstjes van maak), maar inmiddels is dat allemaal alweer veranderd, haha. Demi Lovato is wel iemand die mij ontzettend inspireert, en verder iedereen die op jonge leeftijd al heel veel heeft bereikt. Maren Stoffels die op haar zeventiende al een eigen boek had bijvoorbeeld, of Jiami die op haar 13e al een succesvolle blog had. En dan heb je ook nog mensen die schrijven over hun dromen en ambities, zoals Marieke over haar Bucketlist. Enzovoorts. Er zijn dus heel veel mensen die mij inspireren!

Waarom heb je besloten te gaan bloggen?
Ik heb al eens eerder geblogd, en heb me sindsdien altijd een blogger gevoeld, ook al blogde ik niet echt. Ik dacht in blogideeën en vond het maar vreemd dat ik geen andere bloggers kende, etc. Klinkt misschien raar, maar het was dus heel vanzelfsprekend dat ik weer zou gaan bloggen, ik miste het gewoon enorm en ik houd nu eenmaal van schrijven.

Als je één baan voor de rest van je leven zou moeten doen, welke zou je dan kiezen?
Vanzelfsprekend iets met schrijven - ik zou voor een blog of tijdschrift willen werken. Dat is dan ook mijn grootste droom!

Bij de Tower Bridge, herfstvakantie 2012. Niet echt een goede foto, maar hier zullen jullie het mee moeten doen.

Welke plek wil je graag bezoeken?
Heel erg veel! Qua continenten: Noord-Amerika (Mexico en de VS), Zuid-Amerika (liefst Argentinië, maar carnaval in Rio de Janeiro staat ook op mijn Bucketlist) en Zuidoost-Azië (Thailand en Indonesië lijken me erg mooi). Maar ook wil ik bijna alle steden in Europa bezoeken - sowieso nog een keer Parijs, Londen, Venetië en Barcelona en ik wil ook graag naar onder andere Praag en Madrid).


Rosebird
Op 23 januari zag ik mezelf ineens in het artikel van Rosebird staan. Ik volgde haar blog al even, dus extra leuk! Ook hieruit heb ik de leukste vragen gehaald.

Hoe ziet jouw ideale zondag er uit?
Vroeg opstaan (in het weekend sta ik vaak tussen 8 en 9 op, vind het fijn om nog een hele dag voor me te hebben), in bed blogs lezen, lekker ontbijten en de rest van de ochtend gewoon een beetje bloggen. 's Middags bijvoorbeeld bakken of afspreken met een vriendin, 's avonds koken en dan een filmpje kijken. Dat is wel echt geweldig! Productief, maar toch ook weer niet, haha.

Waar ben jij bang voor en waarom?
Voor de dood. Is misschien raar op je zeventiende en als niet iemand in je directe omgeving is overleden, maar ik ben doodsbang (slechte woordgrap, sorry) voor de dood. Ik weet eigenlijk niet waarom, en het is ook bijna alleen in het donker, maar toch.

Waar ben jij verslaafd aan?
Ehm.. Heb je even? Oké, het valt misschien nog wel mee. Ik ben verslaafd aan internet (hoef ik tenminste niet alle aparte sites te noemen), aan Pretty Little Liars, aan lezen, aan rozijnen, aan... Nee, sorry, het valt toch niet mee.

Wat waardeer jij het meest in jouw leven?
Heel moeilijke vraag! Ik denk gewoon dat ik in Nederland leef waar we heel veel voorzieningen hebben en dat mijn familie en ik gezond zijn. En dat ik dromen heb.

Wat zou jij jezelf vragen en geef daar antwoord op
Dit vond ik een hele grappige vraag, maar ook een heel moeilijke! Ik probeer te bedenken wat ik altijd aan anderen vraag, maar dat ben ik eigenlijk ook spontaan vergeten. Goed. Ik heb uiteindelijk gekozen voor 'Wat zou je graag nog willen leren?' Bij het antwoord op deze vraag vind ik het echt heel jammer dat studying en learning in het Nederlands allebei leren is, want ik houd dus niet van het eerste maar wel van het laatste. Op mijn to do list voor 2014 staan onder andere beter filmpjes leren maken, HTML leren en latte art leren. Maar ook wil ik nog veel beter leren bloggen, gitaar leren spelen en ik wil bijvoorbeeld ook meer talen leren.


JudithBlogtSOLO
Iedereen die vroeger op community- of spelletjessites zat, had wel een paar online vriend(inn)en, en Judith was één van de mijne. We hebben ontzettend veel gepraat en elkaar zelfs een keer ontmoet. Als je van die sites weggaat dan verlies je de meeste uit het oog, maar vorige maand kwam Judith via een reactie van mij op een andere site ineens op mijn blog terecht en liet een comment achter, zo leuk dat ik haar nu weer spreek! Ze was altijd al creatief dus ik vind het super dat ze ook blogt. In ieder geval, haha, op 2 februari nomineerde Judith mij ook voor de Liebster Award!

Waar stoor je je aan bij mensen?
Ik erger me best wel snel, maar ik vind luidruchtigheid/stoer doen/ordinair zijn etc. nog wel het ergste.

Als je bij één winkel een minuut gratis mocht winkelen: welke winkel zou dat zijn?
De boekwinkel, sowieso! Of wacht... telt bol.com ook? Dat zou pas leuk zijn!

Maak de zin af: een leven zonder mijn blog is als…
Mijn spijkerbroek zonder riem. Het kan wel, maar het is toch veel minder fijn.

Wat zou je willen veranderen aan jezelf?
Qua uiterlijk wil ik gewoon een compleet nieuw figuur (lengte is wel prima trouwens), en grotere ogen zouden ook niet mis zijn. Innerlijk, tja... ik zou me minder snel willen ergeren en wat zelfverzekerder/spontaner willen zijn. Hoewel ik nu al een stuk minder verlegen ben dan een paar jaar geleden!

Wat is je lievelings snack?
Ik denk deze muffins. Zó. Lekker.


Little Cinephile
Vier dagen later nomineerde ook Tiffany me. Trouwens, mocht je een filmreview willen lezen, ben je daar aan het juiste adres! (herinnert me er elke keer aan dat ik vaker naar de bioscoop wil)

Heb je een huisdier?
Ja, we hebben twee forpussen - dat zijn de kleinste papegaaitjes die er bestaan. Heel veel mensen vinden het irritant als ze herrie maken, maar ik merk het niet eens meer, haha. Met vogels heb je niet echt een band, maar ik vind ze wel schattig.

Baggere foto's, maar goed, dit zijn Gaai en Merel. Gaai is het mannetje met het blauwe, Merel het vrouwtje met een wat geligere gloed. 

Wat zou je altijd nog eens willen doen?
Heel veel! Daar heb ik dus een Bucketlist voor. Een kleine greep daarvan: een verhaal afschrijven, meedoen aan een flashmob, buiten onder de sterrenhemel slapen, in mijn eentje op reis gaan, een quokka zien, een tocht schaatsen en een brief naar mezelf over tien jaar sturen.

Als je in het buitenland zou moeten gaan wonen, welk land zou je dan kiezen?
Voor de taal zou ik Frankrijk of Spanje kiezen, maar daar is het me veel te warm in de zomer, en in Amerika zou ik ook niet willen wonen omdat ze dat geen verzorgingsstaat is en zo. Omdat ik nogal een huismus ben, ben ik geneigd om België te zeggen... Zelfde taal, zelfde weer, goedkoop studeren en leuke mensen. Maar Engeland lijkt me ook heel tof!

Wat is je favoriete tv-serie?
Pretty Little Liars en Glee. Ik vind het echt jammer dat Glee er al zo lang niet is! Ik werd daar altijd zo vrolijk van, haha.

Wat is jouw droomstad?
Een combinatie van Parijs, New York en Londen met de huizen en de markt van een klein Frans dorpje! Vraag me af wat daar dan uit zou komen...


Baking Beauty
De nominatie van Marije, 13 februari, vond ik nog wel het leukst. Zij is namelijk bij mijn blog gekomen via het bybeautybloggers forum! Oh, en ze heeft zulke lekkere recepten op haar blog staan, moet ik echt eens maken. Maar goed, de laatste vragen:

Waarom zouden mensen jouw blog moeten volgen?
Nou ja, ligt eraan wat voor mensen. Als je van beauty- en fashionblogs houdt heb ik niet de meest geweldige blog om te volgen, <reclame> maar als je op zoek bent naar iets persoonlijks gecombineerd met bijvoorbeeld food en boeken is mijn blog misschien wel erg leuk voor je! Ik probeer altijd originele onderwerpen te verzinnen, en leuke namen voor recepten. Oh, en onder elke blogpost staat een quote. Geweldig om je dag mee te beginnen! Dus volg me vooral even via Bloglovin'. :D </reclame>

Wat is jouw signature dish?
Ik vind het eigenlijk nooit zo leuk om dingen meerdere keren te maken, dus wat dat betreft heb ik er geen.
Eén van de weinige dingen die ik wel vaker bak zijn de Oreo cupcakes die ik ook voor mijn high tea maakte, vandaar dat veel mensen daaraan denken. Maar dat is gek genoeg ook één van de weinige recepten die ik niet van mezelf heb, haha. Dus ja. Qua koken heb ik er helemaal geen.

Zou je fulltime willen bloggen?
Sowieso nu nog niet, ik wil eerst studeren. Maar daarna... Ligt eraan hoe het gaat met mijn blog. Aan de ene kant lijkt het me natuurlijk superleuk, aan de andere kant is het wel heel erg onzeker.

Wat is je favoriete bloem?
Eéntje waarvan ik geen idee heb wat de naam is. Hij is roze met geel en heel erg mooi. Maar ja, daar hebben jullie natuurlijk niets aan, haha.

Vertel eens een gek weetje over jezelf
Ik eet bijna alles alles met een lepel. Mes en vork zijn zwaar overgewaardeerd.


Ik wil de mensen die mij genomineerd hebben heel erg bedankt en ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Mocht je me nou ook willen nomineren, laat je vooral niet tegenhouden omdat ik 'm al eens heb ingevuld, hihi. En jullie kunnen dus nog een lijstje met mijn favoriete blogs verwachten! 
Ben jij al eens genomineerd voor de Liebster Award? :)


In the end it's about the work, not an award you get for the work - Linda Fiorentino




Misschien vind je dit ook leuk:
DIY: Vergeet je waarden niet                            Column: Keuzestress