23 februari 2014

M(u)y diary: week 7 en 8

Het is weer tijd voor mijn tweewekelijkse fotodiary! Week 7 en 8 alweer, de tijd gaat zo snel! Vorige week heb ik vooral heel veel gelezen, afgelopen weken had ik familieweekend en deze week... kan ik eigenlijk niet samenvatten, haha. Kijk je mee naar de foto's? :)




Maandagmiddag begon lekker met het voorbereiden van een presentatie voor aardrijkskunde, maar gelukkig niet lang! Ik typte namelijk ook het verslag van de boekpresentatie van Astrid Harrewijn voor chicklit.nl en 's avonds monteerde ik het filmpje van mijn high tea. En natuurlijk even lekker gesport! (jeetje, wat veel links in één stukje)
Dinsdag kwam de kapster. Er is nogal een stuk van mijn haar af - hoewel het niemand echt opvalt, stopt mijn haar veel te vroeg als ik aan het borstelen ben, haha.



Ik begon met het lezen van Een echte dame, die ik heb gerecenseerd voor chicklit.nl. Ook sportte ik weer en daarna zag ik dat ik de 50 Bloglovin' volgers had bereikt, superleuk!



Woensdag las ik datzelfde boek al uit in mijn eerste tussenuur. In mijn volgende tussenuur keek ik PLL! Ik moet eerlijk zeggen dat ik die aflevering helemaal niets vond. Na school heb ik gewerkt, geblogd en gesport. En net voor ik naar bed ging lag Miss Verstand zo te smeken om gelezen te worden dat ik daarvan ook maar een paar bladzijden gelezen heb - ook al was ik van plan dat pas het weekend erop te doen, haha.



Toen ik donderdag uit was (om half één, mijn laatste uur viel al voor de derde donderdag op rij uit terwijl dat normaal nooit gebeurt) had ik echt geen zin in normaal brood, dus besloot ik wentelteefjes te maken! Daarna lakte ik mijn nagels met My chihuahua bites! van OPI. De kleur komt niet echt goed over op de foto, maar ik kan hem ook weer niet omschrijven. Het is in ieder geval erg fijne nagellak, hij is zo goed blijven zitten! Tijdens het nagels lakken leerde ik Nederlands (dat moet ik eigenlijk natuurlijk andersom zeggen...) en ik schreef de recensie van Een echte dame. Daarna stortte ik me weer op Miss Verstand en ik heb tot middernacht gelezen om hem uit te krijgen (tussendoor wel even gesport). Verder was ik niet verslaafd. De recensie komt overigens nog hoor, ik wilde hem eigenlijk deze week al online hebben maar nu hij ook op chicklit.nl komt wacht ik tot hij daar eerst staat.



Op vrijdagmiddag pakte ik eerst mijn tas in voor het familieweekendje Limburg, ook deed ik wat aan mijn blog en ik spoot de roosjes op deze mooie hartentaart (voor de rest heb ik niets gemerkt van Valentijnsdag). Mijn zusje moet sponsorgeld ophalen voor haar reis naar Indonesië in de zomer en taarten verkopen was één van haar acties, maar hij moest die dag af zijn en ze was die middag zelf niet thuis. In de auto naar ons huisje las ik De kleine prins, een kinderboek dat we eigenlijk in het Frans moeten lezen voor school. Maar ja, het Nederlands is zoveel handiger! Eigenlijk vond ik het nog wel een grappig boekje trouwens.



De laatste foto is nog van vrijdagavond, toen we een spelletje deden met de familie (nou ja, deze met zijn vieren en de rest speelde iets anders).
De volgende morgen wilden we eigenlijk naar een schaapskooi gaan, maar daar bleek je best veel voor te moeten betalen en ook het wandelen in het ernaast gelegen bos bleek niet echt succesvol door de modder. Wel waren er een paar herten, die ik natuurlijk op de foto moest zetten.




Dus besloten we om de toerist uit te gaan hangen. Nou jongens, dit is het hoogste punt van Nederland en rechts zit ik in drie landen tegelijk.



Toen we thuiskwamen keken we schaatsen (zie je die kop van Verweij? Ik zou er spontaan bang van worden!) en ik leerde economie. Wat je op de rechterfoto ziet made my day. Astrid Harrewijn had al eerder getweet dat ik leuk scheef (het grootste compliment dat iemand me kan geven) , maar dit was toch wel echt tof. Waarschijnlijk kun je het niet lezen, dus ik zal even citeren wat ze op Facebook zette:
"Vorige week zaterdag kwam ze op mijn boekpresentatie. Een prachtige meid met een grote camera om haar hals. Zo stoer! Net zo oud als mijn jongste dochter. Ze heeft een prachtig verslag geschreven op haar blog www.muymaaike.blogspot.nl
Ik vind dat knap. Maar dat niet alleen. Ze heeft ook een mooie quote geschreven en die raakt de kern van mijn schrijven.
"Ik schrijf niet over horror en ook niet over de liefde, maar ik schrijf over het leven - Astrid Harrewijn." "
Dus ja. Vind ik leuk.




's Avonds hebben we gegourmet, waarvan een groot deel voor mij bestond uit het bakken van pannenkoekjes voor mijn kleine nichtje, haha. Ik heb het overigens met plezier gedaan hoor, ze is zo lief! Na het eten was het al erg laat, dus behalve pim pam pet (dat is eigenlijk best leuk) hebben we helemaal niets meer gedaan.
De volgende foto is alweer van zondag. Iedereen ging wandelen, maar ik bleef in her huisje om economie te leren (ik had maandag een herkansing), en ik besloot foto's te maken van de kippen die daar gewoon de hele dag om het huis heen scharrelden. De foto is een beetje (lees: heel erg) vaag, maar ik wilde het toch even laten zien!



 Die middag ben ik voornamelijk met mijn nichtje buiten geweest op de trampoline en de skelters, en ook heb ik wat foto's van de koeien en paarden daar gemaakt. 's Avonds reden we weer naar huis.



Maandag was een zeer onproductieve dag. Ik kwam laat thuis door mijn herkansing (had het idee dat ie erg slecht ging, maar mijn cijfer zie je later in deze diary) en toen had ik enorm zin in iets lekkers, dus maakte ik mijn "Bananapple"-recept voor mezelf. Vervolgens had ik enorm veel zin in een slechte romantische komedie, dus keek ik Friends with benefits als SOG in twee  betekenissen (Studie Ontwijkend Gedrag en Schrijf Ontwijkend Gedrag omdat er helemaal niets uit mijn vingers kwam). Hij was inderdaad niet echt goed, hoewel ik het monteerwerk in het begin heel grappig vond. Iemand trouwens enig idee in welke taal die ondertiteling is?



Uiteindelijk heb ik 4 uur over gedaan over een film van nog geen twee uur . Tussendoor gegeten, pakketje bij de buren opgehaald dat in het weekend was bezorgd (ongezoete amandelmelk van Alpro, gewonnen bij Marieke, binnenkort recepten online!), aan blogpraat meegedaan... Gedwongen sportpauze dus, haha (van vier dagen, aangezien ik het weekend ook al niets had gedaan).
Dinsdag was een heel leuke blogdag! 's Ochtends kocht ik namelijk mijn eigen domein. :D Inmiddels werkt alles gelukkig helemaal goed!



Daarnaast kreeg ik een mailtje dat ik was geaccepteerd bij Blogsociety. Blogsociety 'verbindt de beste Nederlandse blogs en social media fanatiekelingen in een exclusieve community'. Dat houdt in dat het een soort verzamelplaats is voor leuke blogs en hun blogposts, en bovendien biedt het bloggers de kans om met elkaar te praten en bijvoorbeeld naar events te gaan. Ik ben erg benieuwd!
's Middags kwam er een envelop binnen met de dingetjes die ik had gewonnen bij Anouk. Heel leuk! 's Avonds zat ik niet zo lekker in mijn vel dus ik kon me alweer niet tot bloggen zetten (dan heb ik het idee dat ik veel slechter schrijf). Eigenlijk wilde ik gewoon alleen lezen of film kijken, dus ik ben er al trots op dat ik toch heb geleerd en gesport!



Woensdag keek ik zoals altijd in mijn tussenuren de nieuwe PLL, stukken beter dan de week ervoor! Het was weer spannend als vanouds en geen gedoe met zwart/wit. De rest van de dag was werken, leren en sporten: niet zo boeiend dus.
Donderdag in mijn tussenuren (ja, ik heb vaak héél veel tussenuren, dan kan ik gewoon naar huis gezien ik maar vijf minuten hoef te fietsen) heb ik mijn kamer opgeruimd, waar nog al mijn verjaardagscadeautjes lagen. Eén van die dingen was deze muurtekst, die ik maar meteen op mijn kast heb geplakt! Zoals je ziet is 'Laugh' een beetje scheef, want ik ben niet zo handig met dit soort dingen, haha. 's Middags heb ik de Liebster Award-vragen ingevuld



Ik had zin om te koken, dus maakte tagliatelle. Ik vind dit trouwens echt een heel vreemde foto, geen idee hoe ik 'm heb gemaakt? 's Avonds zag ik mijn cijfer economie, van een 4,7 naar een 7,6! Happy momentje. :) Ook sportte ik weer.



Smoothie!Ontbijtsmoothie als lunch vrijdag, haha, omdat het kan. Ik was alleen vergeten om er foto's van te maken met mijn iPod, dus hier is ie al bijna op. Gelukkig komt er aankomende week nog een recept online! 's Middags probeerde ik de granaatappelthee die ik ook op mijn verjaardag kreeg, heel erg lekker. Ik blogde wat en deed wat aan school met ondertussen schaatsen op de tv.



Taco's! Ik houd echt van Mexicaans eten, maar dit was alweer even geleden. Natuurlijk hielp ik mama even met het maken. 's Avonds moest ik werken, ik schreef wat recensies (nou ja, twee) en ondertussen stond The Voice Kids op, ik heb het helemaal niet gevolgd maar vond het toch wel leuk om de finale te kijken.



Ik begon mijn zaterdag goed met deze brunchappeltaart, zo lekker! Hiervan komt het recept ook nog online. Daarna kroop ik weer lekker in bed en zette daar deze diary grotendeels in elkaar. Na twee uur op mijn kamer aan mijn profielwerkstuk gewerkt te hebben had ik het zo koud dat ik besloot om maar midden op de dag in bad te gaan. Met een bubbelbar van Lush, dus lekker veel schuim! En het was nog nuttig ook, want ik heb anderhalf uur in bad wiskunde geleerd.



Daarna keek ik de film My sister's keeper, die al een hele tijd op mijn to watch-lijstje stond. Hij was heftig, maar wel mooi. Af en toe ook wel verwarrend, met de tijd- en perspectiefveranderingen.
's Avond heb ik nog even gesport en iets voor school gedaan.
Vandaag ben ik de hele dag bij mijn opa en oma. Gewoon kletsen, beetje leren en ik heb net mijn nagels gelakt met een lakje zonder naam (een donkerpaarse van paris memories). Best een mooie kleur, maar het is altijd zo jammer als nagellak drie laagjes nodig heeft. Ook moet ik eigenlijk nog sporten vanavond!

Dus dat waren mijn week 7 en 8! Wat heb jij deze weken gedaan?



A blog is neither a diary nor a journal. Many people think of blogging in relation to those two things, confessional or practical. It is neither but includes elements of both - Lemn Sissay






Misschien vind je dit ook leuk:
                                 Filmpje: Mijn high tea!                Verslag: lanceringslunch met Astrid Harrewijn        
 







Bron afbeelding: WeHeartIt