27 augustus 2014

Even kletsen - allemaal nieuwe dingen

Goedemiddag! (of -avond of -ochtend natuurlijk, als je dit niet meteen leest) Ik had weer even zin om tegen jullie te kletsen – er is ook zoveel te vertellen! Nieuwe studie, nieuwe stad... Jup, dat is best wel wat, haha. Het hersengedeelte dat over mijn ervaringen gaat, draait overuren, en ik neem jullie gezellig mee in mijn hersenkronkels. Dus zet deze Spotify-playlist (of een andere naar keuze) op en lees lekker verder. :)




Op het moment dat ik dit typ (27 augustus, rond het middaguur) zit ik achter mijn soort van bureau te typen en te luisteren naar bovenstaande ‘FILTR Coffeehouse’ playlist op Spotify. In mijn kamertje in Amsterdam. Ja, Amsterdam! Ik heb er zo lang naar uitgekeken om lekker vaak in een stad te komen, en nu is het dan eindelijk zo ver. Whoop! :D Sorry, ik ben gewoon even heel enthousiast, haha. Ik logeer op dit moment bij iemand tot ik een eigen kamer heb gevonden, dus helemaal ‘op kamers’ is het niet, maar het is superfijn dat ik wel in Amsterdam zit. Ik ben gistermiddag aangekomen, dus ik heb nog niet echt heel veel van Amsterdam gezien, maar dat staat voor vanmiddag op het programma – lekker toeristje spelen in eigen stad, haha.

Gisteren had ik mijn introductiedag. Voor degenen die hier voor het eerst komen (of het gewoon nog niet hadden gelezen): ik ga Media, Informatie en Communicatie studeren aan de Hogeschool van Amsterdam. Afijn, ik moest er gisteren om 12 uur zijn. De routebeschrijving gaf een kwartiertje fietsen aan, maar aangezien het Amsterdam is, vertrok ik om kwart over 11. En als je als dorpsmeisje voor het eerst in Amsterdam fietst, is dat best wel een ervaring, haha. (Iedereen die al z’n hele leven in de stad woont, verklaart me nu waarschijnlijk voor gek.) Ik ben twee keer half verdwaald, zodat ik uiteindelijk maar net op tijd was, en heb volgens mij alle verkeersregels al overtreden. Oeps.


Gistermiddag hadden we het eerste deel van de introductie, dus vooral kennismaken, informatie krijgen en ook in groepjes de stad in. Was erg gezellig! Ik kan wel zeggen dat ik vrij zenuwachtig ben, maar ik denk niet dat ik de enige was, haha. Ik ben van tevoren nooit zo van de nieuwe dingen, maar het is wel altijd erg leuk (en je leert er veel van). Daarnaast was ik er ook echt wel aan toe, eindelijk van de middelbare school af! Ik ben erg benieuwd naar mijn studie…

… en ik ben ook erg benieuwd hoe het dan gaat met bloggen. Op de middelbare school hoefde ik niet zo heel veel te doen (of deed ik het gewoon niet), behalve bij de eindexamens dan. Tijd genoeg om te bloggen! Op de hogeschool heb ik ook niet zoveel les – ik ben elke week minstens één dag vrij, héél relaxed – maar wie weet moet ik heel veel thuis doen. Maar hé, waar een wil is, is een weg, en ik wil zeker bloggen. Zeker nu het steeds beter gaat! Mijn bezoekersaantallen stijgen gelukkig elke maand (even afkloppen) en ik heb inmiddels bijna 150 volgers op Bloglovin’. Jullie zijn leuk!

Ik ben intussen af en toe naar buiten aan het kijken (lang leve het jezelf hebben aangeleerd van blind typen en die zin is krom) en het zonnetje begint al door te komen. Wat nou herfst?!  Even hopen dat het morgen ook zo is, dan heb ik namelijk mijn tweede introdag. Op zich wel jammer dat de introductie niet langer is (volgens mij is het op sommige scholen zelfs twee weken of zo), maar ik vind het ook niet erg om zelf lekker rond te struinen! Dat ga ik zo dus maar eens doen. En ik bedenk nu ook dat ik ooit nog die route van The fault in our stars wil lopen. Oh, en is er nog sale?

Ik wil niet eens tellen hoe vaak ik in deze blogpost al Amsterdam heb getypt. Misschien vinden jullie het ook helemaal niet boeiend om dit te lezen, haha, maar als je hier bent, heb je toch al wel een paar honderd woorden gehad. Go you! Helaas ben ik nog lang niet uitgetypt, maar dat zal ik voor de volgende keer bewaren. Misschien moet ik zo eerst eens de fatal finale van Pretty Little Liars kijken, vóór ik nog meer spoilers lees (thanks, Twitter!). Of lunch kopen, want ik vergeet hier steeds boodschappen te doen. Ik kwam gisterenavond zelfs bijna in de verleiding om pizza te gaan eten omdat ik zo’n honger had, maar dat vond ik wel héél slecht voor de eerste dag zelf koken, haha. Ik ben een slechte semi-foodblogger.

Maar goed, ik zou dus af gaan ronden. Dus tot zover deze personal update/kletspraatje! Hoe gaat het met jullie? Als jullie nou nog iets leuks te vertellen hebben, typ het dan vooral even in de comments, dat vind ik leuk om te lezen. :) En voor degenen die ook al introductie hebben gehad: hoe was het?! Oh, enne, nog een fijne dag!


The only source of knowledge is
experience - Albert Einstein


Misschien vind je dit ook leuk: