25 augustus 2014

M(u)y diary - Week 33 en 34: Weekje Frankrijk

Mag ik even een traantje laten? Mijn dertienenhalve week vakantie zit er gewoon alweer op. Wow. Niet dat ik geen zin heb in mijn studie, maar vakantie beviel me ook wel, haha. Afijn, hier dus de laatste vakantiediary! De eerste paar dagen deed ik niet zo heel erg veel bijzonders, maar de 15e vertrokken we naar Frankrijk, dus dat levert een paar mooie (grote!) foto's deze keer. Kijk je mee? :) 


Perfectie: zoete broodjes met kaneel en rozijnen en een goed boek. <3 Die maandagavond gingen we wokken met vrienden/kennissen, supergezellige avond! Ik had eigenlijk een foto van mijn zelf samengestelde toetje willen maken, maar toen was het helaas al te donker, haha. Maar dit bord vol groenten was ook erg lekker. :)

En om even lekker in de foodfotostemming te blijven: woensdagmiddag maakte ik deze simpele maar heerlijke pizzarolletjes - comfortfood ten top. Vervolgens keek ik Crazy, stupid, love, een film waar ik al erg veel over had gehoord, maar (net zoals veel andere films) nog nooit had gekeken.

Ook dit spaghettirecept was érg lekker. 's Avonds keek ik weer een film, hoewel een korte: de telefilm 20 leugens, 4 ouders en een scharrelei. Ik wilde 'm kijken omdat er een paar leuke acteurs in zaten, maar ik vond 'm nogal slecht, zelfs voor een kinderfilm.

En vrijdag gingen we dus op vakantie, yay! We reden eerst naar Nancy, waar we een nachtje sliepen. We hadden nog de hele middag en avond om lekker rond te kijken. Bekend van Nancy is natuurlijk het gouden plein: een groot plein met allemaal gouden details en zelfs ook compleet gouden hekken. Als het licht erop schijnt is dat zó mooi. <3 


Ik kon het niet laten om deze vrolijke pharmacie ook even op de foto te zetten. Helaas was hij, net als bijna alle andere winkels, dicht vanwege een feestdag waar we niets vanaf wisten.

Als je in Frankrijk bent, móet je gewoon een keer crêpes eten. Dus waarom niet meteen de eerste avond?

Zaterdag reden we door naar de Drôme, waar we op een camping zaten. Verder deden we niet echt veel, dus deze foto is alweer van zondag. We gingen naar een waterval, maar helaas moest je daarvoor eerst allemaal enge bergweggetjes met haarspeldbochten trotseren - ben ik absoluut geen fan van. Maar oké, het uitzicht was wel mooi, zelfs al je hoogtevrees hebt.


Hoewel ik het niet kan aanraden als je nodig moet plassen, ben ik een beetje verliefd op watervallen.

Ook een traditie in Frankrijk: jeu de boules! Daar was het maandag dan ook tijd voor, en mijn vader en ik wonnen. :)

Dinsdag gingen we naar Valence, een stad in de buurt. Heel mooi en lekker rustig, zeker even heengaan als je er ooit in de buurt bent! 

Eén van de leukste dingen aan Frankrijk: dat je er overal een hotel de ville of een mairie hebt, zelfs in een dorpje van maar 10 huizen (maar Valence was natuurlijk wel groter).


In Valence heb ik ook voor het eerst sinds maanden weer eens kleding gekocht - ja, echt, dat kan. De buit: een jurkje, trui en twee T-shirts. Allemaal van de winkel Camaïeu! Een soort Franse H&M of zo, maar dan leuker. :)

Woensdag was een luierdagje en donderdag gingen we naar het kleine oude plaatsje Die. Hier volgen dus foto's van superschattige huisjes: 




Vrijdag gingen we naar een marktje in Romans sur Isère. In het centrum stond een wegwijzer met daarop hoeveel km het nog was naar verschillende buitenlandse steden. Zo grappig om te zien!



Als ik ooit mijn lunch- & tearoom open, hang ik ook zo'n blij bordje op de deur.

En zaterdag reden we alweer naar huis... Niet zo lang weggeweest als normaal dus, maar toch lekker om er even tussenuit te zijn geweest! Als laatste even een foto van de boeken die ik in Frankrijk heb gelezen (één hiervan de week ervoor al), het merendeel gewoon 'simpele' ontspanboeken maar ook een heel inspirerend boek en een mysterieuze YA. Sommige ervan waren heel anders dan verwacht, sommige vielen een beetje tegen. Van een aantal schrijf ik nog een recensie!

Thuis lag mijn studentenpas op me te wachten - nu ben ik er echt klaar voor! En om af te sluiten een foto van lieve maar extreem gulzige eendjes, omdat ik die gisteren sinds lange tijd weer eens ging voeren. Goed begin van de week, toch? :)

Wat was het hoogtepunt van jouw vakantie?



What is the point of being alive if you don't at least try 
to do something remarkable? - John Green


Misschien vind je dit ook leuk: